Computer starter aldrig første gang
Fra : Dinna Balling & Jørn~

Dato : 24-05-06 09:05

Min Pentium 4 er holdt med at boote første. Den skal som regel resettes
nogle gang, før der kommer et "alt er ok"-bip og skærmen starter osv.
Processen kan som regel fremskyndes ved at slukke computeren bagpå (direkte
på strømforsyningen?) og så starte igen.

Nogen gange er der også fejl i BIOS'en, og jeg må "loade default values".
Jeg har skiftet batteriet, men det hjalp ikke.

Hvordan kan jeg fjerne denne irriterende opførsel? Uden at skille det hele
ad og samle det igen.

Mvh.
Jørn

Den har indtil videre sparet mig for at få 21917 spam-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Søren Blom

Dato : 24-05-06 14:14

"Dinna Balling & Jørn Schmidt" <balling.schmmidt@stofanet.dk> skrev
> [...]
> Jeg har skiftet batteriet, men det hjalp ikke.
>
> Hvordan kan jeg fjerne denne irriterende opførsel? Uden at skille det hele

Først og fremmest, har du sørget for at alle kortene i maskinen sidder helt
i bund i slottet?

Prøv at tage rammet ud af maskinen og starte op med en klods af gangen og
skal du have yderlig hjælp, så er vi nød til at videre noget mere om
maskinen, så som fabrikat, model nummer, hvilket bundkort den har osv.
uanset hvad, så er der ingen let udvej, men du kan måske skyde genvej til
løsningen ved at komme med nogen flere informationer.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jørn Schmidt

Dato : 30-05-06 00:23

Hej.

Jeg har haft alle kort og ramklodser ude og sat dem grundigt på plads igen.
Det hjælper ikke.

Her er lidt ekstra oplysninger om min computer:

Performance PC Pentium 4 2,4GHz, 80GB-HD, 512MB PC2700
Soltek Motherboard m/onboard lyd, Miditower ATX m/400 Watt PSU, Floppydrev,
80GB 7200RPM HD, 64MB GeForce-4 MX440SE Grafik m/TV-Out (DDR), 512MB PC2700
DDR-RAM, 16x DVD-ROM, X-Net Netkort, Zippy tastatur & mus
Specifikationer: Soltek SL-85ERV2 m/ P4X400A Chipset. ATA-133. USB 2.0, AGP
x8, 6-kanals AC97 lyd.

Give det nogen nye idéer om, hvad man kunne prøve?

Mvh.
Jørn

> [...]
> uanset hvad, så er der ingen let udvej, men du kan måske skyde genvej til
> løsningen ved at komme med nogen flere informationer.

Den har indtil videre sparet mig for at få 21999 spam-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : GeNemesis

Dato : 31-05-06 18:00

Tjah, lyder lidt ligesom det problem jeg har hvilket åbenbart skyldes
ASUS bundkort og Chill strømforsyning. De kan åbenbart ikke sammen. Du
bruger godt nok ikke disse, men det kan måske være din strømforsyning
som måske ikke levere helt nok strøm på 12V kablet.

mvh
Pia

Fra : Privat

Dato : 31-05-06 18:16

er den overclokket?

--
Med Venlig Hilsen
Andersen & Sørensen

Fra : Jørn Schmidt

Dato : 01-06-06 10:02

Jeg har nu fundet løsningen på problemet.
Der er utætte kapacitorer på bundkortet. Det er åbenbart ikke et ukendt
problem for adskillige kort, baldnt andet dette Soltekkort.
Man kan selv skifte kapacitorerne, hvis man har mod på det. Jeg køber et nyt
bundkort.

Tak for hjælpen!

Den har indtil videre sparet mig for at få 22066 spam-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Privat

Dato : 31-05-06 18:16

er den overclokket?