Farveprinter til max 1'200,- kr.
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-05-06 20:02

Jeg skal for en kammerat prøve at finde ud af, hvilken farveprinter
han skal købe for max 1'200,- kr.

Den skal i kunne kopiere (og dermed scanne, selvom selve
scannerfunktionen som sådan er ligegyldig). De løbende udgifter (dvs.
fx toner) må meget gerne være lave - og prisen på selve maskinen skal
som sagt være max 1'200,- kr.

Printeren skal tilsluttes via USB. Netværk osv. er ikke nødvendigt,
men det er vel også begrænset, hvad man kan få for 1'200,- kr.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Har du glemt sikkerhedskoden til din Nokia-telefon?
Du kan selv løse problemet derhjemme - kontakt os!

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 22-05-06 20:18

> [...]
>
> Har du glemt sikkerhedskoden til din Nokia-telefon?
> Du kan selv løse problemet derhjemme - kontakt os!

Den vinder test, og så er den flot at se på...

Overvejede selv at købe en, men mit behov er ikke særlig stort.

Mvh. Flemming

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-05-06 20:38

"Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> skrev:

>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153513
>Den vinder test, og så er den flot at se på...

Har du nogle links til denne/disse test(s)?

Hvad koster sådan en karl i drift?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-05-06 21:14

> Har du nogle links til denne/disse test(s)?
>
> Hvad koster sådan en karl i drift?
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

Det er samme patroner, som bruges i pixma 4200 m.m., som også er meget
populær og printer fantastisk godt.
Canon har med disse modeller lavet om på deres farvepatroner, idet på de
tidligere modeller var det lige så nemt at lave en kopi, som det var at klø
sig et vist sted.
Derfor var disse modeller suverænt billige i drift.
På de nye modeller har de nu sat printhoved på alle patronerne for at gøre
det umuligt at lave kopipatroner, idet de samtidig har taget patent på
printhovedet.
Men de smarte har fundet ud af, at man kan klipse printhovedet af og sætte
på en uoriginal patron uden at det bliver ulovligt. Derved bliver den også
meget billig i drift, idet kopi patronerne kan købes til ca. 1/5 pris.
Bl.a. hos
http://my.qxl.dk/search/Searchelse.asp?txtSearch=canon&Catg=10065
Jeg har ikke selv prøvet de nye patroner, men flere har beskrevet at de
fungerer udemærket.
Der er bare det problem, at når man flytter printhovedet kan printeren ikke
finde ud af, hvornår den er tom, så derfor skal man løbende manuelt holde
øje med, om patronen er ved at løbe tør, så man kan skifte inden det sker.
Kopipatroner kan også købes hos flere af de danske firmaer, som har dette
som speciale, men de har lidt svært ved at nå ned på samme pris som
dvd-seller, som sælger via qxl.

Kurt

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-05-06 22:19

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev:

> [...]
>øje med, om patronen er ved at løbe tør, så man kan skifte inden det sker.

Det lyder som om, at patronen enten ved, at den er helt fuld eller tom
- siden man skal nå at skifte, inden den finder ud af, at den er tom -
hvorefter chippen så ikke kan bruges længere?

Er der noget jeg har misforstået? Det lyder nemlig lidt underligt,
synes jeg.

Jeg tror dog ikke min kammerat er interesseret i andet, end bare at
købe printerpatroner der virker. Hvilken printer skal han måske så
kigge efter i stedet?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-05-06 00:07

> [...]
>
> Jeg tror dog ikke min kammerat er interesseret i andet, end bare at
> købe printerpatroner der virker. Hvilken printer skal han måske så

Jeg tror stadig at den pgl. printer er OK til prisen, selv om han bruger
originale patroner. Et sæt koster ca. 500 kr, men man får så også brugt dem
helt op, idet hver farve er for sig. Dernæst bruges en teknologi som
anvender meget lidt blæk. I andre printermærker vil han typisk skulle have
en farvepatron (med 3 farver) og en sort. De koster også hurtigt 500 kr.
eller mere og har så ulempen med at når en farve løber tør, skal man skifte
hele patronen.
Jeg har tidligere sværget meget til HP printere, men efter at jeg købte en
pixma 4000, synes jeg helt klart, at den er billigere i drift. Jeg har så en
4200 stående i reserve til når min 4000 giver op. Jeg har set flere oplyse,
at selv om de bruger originale patroner til 4200, så anses den stadig for at
være meget økonomisk i drift i forhold til andre printere.
Og det er jo samme teknik i den, som du er blevet anbefalet.

Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-05-06 11:40

Lasse Hedegaard wrote:
> Det lyder som om, at patronen enten ved, at den er helt fuld eller tom
> - siden man skal nå at skifte, inden den finder ud af, at den er tom -
> hvorefter chippen så ikke kan bruges længere?

Det er ikke et problem, hvis du bruger originale patroner fra Canon - så
virker det hele fint.

Det er "kun" hvis du bruger billige uoriginale - så skal du flytte chippen
over, da den ikke må kopieres og derfor ikke sidder på de uoriginale
patroner.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-06 12:00

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev:

>Det er ikke et problem, hvis du bruger originale patroner fra Canon - så
>virker det hele fint.

Det er jeg med på.

>Det er "kun" hvis du bruger billige uoriginale - så skal du flytte chippen
>over, da den ikke må kopieres og derfor ikke sidder på de uoriginale
>patroner.

Det fik jeg også fat i. Selvom jeg har fået bekræftet, at det er mest
interessant med originale (dvs. "nemme") patroner, så vil jeg gerne
høre, hvordan det præcis foregår med kopierne.

Hvornår skal chippen flyttes? Hvis den skal flyttes inden den første
patron er tom, hvad så med resten af blækket?

Hvad sker der, hvis en patron bliver helt tom, bliver chippen
ubrugelig?

Jeg troede en sådan chip løbende holdt øje med indholdet, og ikke
først fik besked, når patronen var tom? Det lyder dog ikke som om, at
det er tilfældet (ellers ville dette trick da ikke rigtig fungere)?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-05-06 15:42

Lasse Hedegaard wrote:
> Det er jeg med på.

Fint nok - så ved vi nok lige meget

Jeg har kun dem tidligere model IP4000 - og der bruges ikke chip, så der kan
fint bruges billige patroner til 9,50 kr uden problemer.

Så jeg håber at nogle med en IP4200 kan fortælle om, hvordan det fungerer i
praksis.

Der er lidt her - men man skal nok købe for at få den udførlige vejledning:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=25598969

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-05-06 10:24

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev:

>Jeg har kun dem tidligere model IP4000 - og der bruges ikke chip, så der kan
>fint bruges billige patroner til 9,50 kr uden problemer.

Hvorhenne får du dem til 9,50 kr.?

>Der er lidt her - men man skal nok købe for at få den udførlige vejledning:
>
>http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=25598969

Her koster de 20,- kr.?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-05-06 23:21

> Hvorhenne får du dem til 9,50 kr.?

> Her koster de 20,- kr.?
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard
>
> --
Man køber dem til 9,50 kr. samme sted, som dem til 20.
Dem til 9,5 er til IP4000, som ikke kan købes mere.
Dem til 20 kr. er til IP4200, samt den combimaskine som flere har anbefalet
dig at købe.
Hvis du stadig er i tvivl om, hvorledes det med chippen virker, så skriv til
ham som sælger dem og få den fulde opskrift.
Jeg er ret sikker på, at han vil sende den til dig, selv om du ikke køber
noget i første omgang.
Ellers du kan vente i ca. 3 uger, så regner jeg med, at jeg skal have nogen
hjem.

Kurt

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-05-06 10:27

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev:

>Fint nok - så ved vi nok lige meget

OK. På http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=25598969 står der, at
blækmåleren ikke virker, når man sætter kopipatronen i - og man derfor
selv skal holde øje med, hvornår den er tom (det er jo ikke så svært,
kig på printet). Er det bare det? For det er da nemt nok. Jeg troede
det var sådan, at chippen blev "spærret", når patronen var tom, og at
printeren så ikke ville skrive mere (så vidt jeg ved, så er der
printere, hvor det fungerer sådan).

Derfor forstod jeg ikke, hvorfor man bare kunne flytte chippen - for
chippen ville jo "vide", at patronen fx var halv tom - og dermed ville
der ikke rigtig være nogen fidus, da man til slut blot ville stå med
to patroner (en original og en kopi) der var halvtomme, i stedet for
en patron (en original) der var helt tom.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 23-05-06 00:42

> Har du nogle links til denne/disse test(s)?
>
> Hvad koster sådan en karl i drift?
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=24&pid=0

Mvh. Flemming

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 23-05-06 00:57

> Har du nogle links til denne/disse test(s)?
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

Der var den:
http://www.canon.dk/Images/81_353714.pdf

Mvh. Flemming

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 23-05-06 23:39

> [...]
>
> Printeren skal tilsluttes via USB. Netværk osv. er ikke nødvendigt,
> men det er vel også begrænset, hvad man kan få for 1'200,- kr.

Gå nu ud og køb den........
Ellers snup en billig HP1410 - og nyd den fede softvare og de billige
blækrefills....fra http://www.lavprisimport.dk/

det har jeg gjort.
'
Mvh. flemming

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-05-06 10:24

f"Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> skrev:

>Gå nu ud og køb den........

Det er som sagt ikke mig der skal købe den

>Ellers snup en billig HP1410 - og nyd den fede softvare og de billige
>blækrefills....

Den fede software?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 25-05-06 10:08

> Det er som sagt ikke mig der skal købe den

> Den fede software?
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

LOL - ved jo godt at det er din kammerat

Jeg syntes at den medfølgende software dækker mit behov godt, selv også et
gratis OCR program.
Samtidig virker mit SE mobiltelefons kamera fint sammen med programmerne.
Med mulighed for billedforbedringer, er det temmelig flotte billeder jeg kan
præstere.

Hilsen Flemming

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-06-06 11:17

Hej igen!

Min kammerat har fået et godt tilbud på en Pixma MP800 (1'750,- kr.
inkl. moms), og overvejer at købe denne i stedet. Han har nemlig hørt,
at denne ikke bruger patroner med chip - og at farvepatronerne kan fås
for 50,- kr. for et sæt (fra England).

Kan det passe? Det lyder jo imponerende nemt og billigt...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 14-06-06 22:42

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:u5ov82lvshgf15mlkekv5j9bg3a5gbjc14@4ax.com...
> [...]
> inkl. moms), og overvejer at købe denne i stedet. Han har nemlig hørt,
> at denne ikke bruger patroner med chip - og at farvepatronerne kan fås

Lyder mærkeligt hvis der ikke skulle være det - de lyser alle smart
rødt når de er montere korrekt og i øvrigt er det en fed maskine.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-06-06 19:28

"Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder mærkeligt hvis der ikke skulle være det - de lyser alle smart
> rødt når de er montere korrekt og i øvrigt er det en fed maskine.
Det ikke bare lyder mærkeligt - det er forkert.
En MP800 bruger også de nye patroner med chip.
Det er vist nærmest umuligt at finde en Canon fra ny i dag, som ikke gør
det.
Men man kan også få uoriginale til dem, hvor man bare selv skal skifte
chippen fra den originale patron over på den uoriginale. De koster ca. 20
kr. pr. stk., og kan bl.a. købes flere forkskellige steder her:
http://www.qxl.dk/default/defaultlistelse.asp?catg=10065

Kurt

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-06-06 00:11

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev:

>Kan det passe? Det lyder jo imponerende nemt og billigt...

Det kunne det ikke, nej - det var en Pixma MP780 der var tale om (jeg
aner så ikke, om denne bruger patroner uden chip).

Det ender nok med, at han køber en Pixma MP500, og håber det er til at
finde ud af, det med kopipatroner (hvor man flytter chippen). Hvad er
det præcis der sker, når man flytter chippen. Tror/ved printeren ikke,
at patronen er tom - og nægter den så ikke at printe? Hvis ikke, hvad
er det så lige ideen er?

Venligst,
Lasse Hedegaard