Spillecomputer
Fra : Kurt

Dato : 17-05-06 12:41

Hej

Jeg skal købe en spillecomputer til omkring 8000 kr. uden
skærm/tastatur/mus.

Jeg er meget til Intel, men hvad skal der til for, at være lidt på forkant
med fremtiden?

Skal det være en Intel Duo Core 3,4 Ghz (f.eks)
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=19486&Type=4&ID=1

eller Intel Pentium4 670 3,8 Ghz (f.eks.)
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=17952&Type=4&ID=1

eller noget helt andet?

Tak for hjælpen

Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-05-06 17:01

Kurt skrev:

> [...]
> forkant med fremtiden?
> Skal det være en Intel Duo Core 3,4 Ghz (f.eks)

www.tersgov.dk/aldipc1.jpg
www.tersgov.dk/aldipc2.jpg

Der er stadig enkelte i butikkerne endnu, så hvis det var noget, så ring til
Aldi' hovedkontor og hør, hvor der er en nærmest dig.

Det kan godt være, at det ikke er en dedikeret spillemaskine, men du får
ufatteligt meget for pengene, og regner man alt med, så får du slet ikke
noget i den retning. den de har i butikkerne har i øvrigt tre dobbelt
tuner.. inkl. digital tuner.

Claus

Fra : anders Bomholt

Dato : 18-05-06 12:38

Kig lige på www.shg.dk

Produkter => PC Systemer => GameLine

Det er bilgere :P held og lykke

Fra : TGSC

Dato : 18-05-06 21:54

Af hensyn til fremtiden er det vigtigste at bundkortet er
Conroe-kompatibelt, som er Intels kommende afløser de næste par år
for P4-serien. Det er desværre ikke nemt at finde.
Den du kalder "Duo Core" er IKKE en Core Duo (forløber for Conroe),
men en Dual Core P4 (ja, det er forvirrende).
Har du mod på det, er overclocking af fx PD805 en billig og godt
ydende løsning, men 630 og 930 clocker også godt.
Intel holder brandudsalg for tiden for at gøre plads til Conroe.

Fra : anders Bomholt

Dato : 19-05-06 19:39

Nu er det bare at AMD er bedere til spil og mutimedia in intel og så er de
også begyndt og blive koldere så det ville jeg vælge

AMD´s nye 62X2 prosecor passer samtidig på det gamle 64bundkort der i mod
hvis man vil have ny intel skal man også ud og have nyt bundkort næste gang
man vil ud og have ny cpu.

Det siger de test jeg har læst :P

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 19-05-06 20:24

"anders Bomholt" <anders@bomholt.net> skrev i en meddelelse news:446e10de$0$946$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> Conroe-kompatibelt, som er Intels kommende afløser de næste par år
> for P4-serien. Det er desværre ikke nemt at finde.

Det er vel hele problemet med Intel, det er svært at gardere sig mere
end et halvt år frem i tiden

Fra : TGSC

Dato : 20-05-06 00:38

Kurt vil have Intel, så får han Intel.
Men skal man have AMD, skal man ihvertfald ikke købe noget nu - vent
en uge, så er AM2 på banen! Den kører ikke hurtigere end 939, men
chipsættene er lidt bedre, og man kan nemmere bruge DDR2 i andre
bundkort når man skifter ud.

De grunde du nævner, ydelse og strøm/varme, er netop årsagerne til
at vælge Conroe - den ER bedre end AM2 til begge ting. At Conroe
først kommer til Juli er så endnu et valg man må tænke over - købe
AM2 om en uge, vente, eller nøjes med billig Celeron indtil da ?

Men vil man have Intel, synes jeg man bør forsøge at få et
Conroe-bundkort. Det er den bedste Intel-chance for fremtidssikring,
som Kurt jo ønskede.

Fra : TGSC

Dato : 23-05-06 10:05

anders Bomholt skrev:
> Nu skriver han "meget gerne" og ikke "vil" derfor anbefaler jeg ham en amd
> til den pris

Ja, hvis man vil have PC nu er AMD klart bedst, især hvis man vælger
AM2 som nu er frigivet. Kan man vente, bør man overveje Conroe.
Se fx her :
http://www.hexus.net/content/item.php?item=5692&page=3
Vær opmærksom på at i nogle tests er lave tal bedst, i andre er
høje tal bedst.

Til spil er grafikkortet dog det vigtigste - vælg GeForce7600GT eller
7900GT.
Et system der er skruet sammen på forhånd er som regel bedre
optimeret (og med nemmere garanti) end et hvor man køber delene hist
og pist.