Vedr. cd/dvd drev og autoafspilning?
Fra : Vega

Dato : 16-05-06 19:04

Hej.

Er der nogen her der ved hvordan man får et drev til at autoafspille en
cd/dvd når man putter den i?
Har lige købt et nyt Asus DVD drev og en NEC DVD brænder, og ingen af dem
autoafspiller en skive, når den puttes i.

Mvh. Vega.

Fra : Lars Mortensen

Dato : 16-05-06 19:33

> [...]
> Har lige købt et nyt Asus DVD drev og en NEC DVD brænder, og ingen af dem
> autoafspiller en skive, når den puttes i.

I stifinder højreklikker du på drevet og vælger egenskaber. Klik så på
fanebladet Automatisk afspilning.
Resten bør være selvforklarende.

Lars

Fra : Vega

Dato : 16-05-06 22:16

"Lars Mortensen" <lars.mortensen@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse

> I stifinder højreklikker du på drevet og vælger egenskaber. Klik så på
> fanebladet Automatisk afspilning.
> Resten bør være selvforklarende.
>
> Lars

Det sker der bare ikke så meget ved. Auto afspilning starter ikke.

Mvh. Vega.

Fra : Pico

Dato : 16-05-06 22:50

Vega wrote:
> "Lars Mortensen" <lars.mortensen@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det sker der bare ikke så meget ved. Auto afspilning starter ikke.

Åben denne Computer, højreklik på et af dine drev og vælg Egenskaber,
fanebladet Automatisk afspilning og gå de punkter igennem for de
forskellige mediatyper og vælg hvad der skal ske når der lægges en CD
eller DVD i drevet.
Det er min erfaring at hvergang der er valgt en handling skal man klikke
på "anvend", ellers huskes indstillingen ikke.
Gå alle de forskellige muligheder igennem og når du har valgt handlingen
for alle typer klikker du OK, derefter virker det. Af en eller anden
grund "glemmes" indstillingen for nogle af mediatyperne med måneders
mellemrum, så skal man lige igang igen
Pico

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-05-06 23:03

Hej Vega, du skrev i dk.edb.hardware:

> Det sker der bare ikke så meget ved. Auto afspilning starter ikke.

Nu ved jeg ikke med to drev, da jeg aldrig har haft mere end et (nu en
dvd/cd-brænder, tidligere end cd-afspiller).
Jeg ved heller ikke, om det er _løsningen_. Men i reg.basen er der en
nøgle under:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom

Er værdien 1 er autorun aktiveret. Er den 0 er autorun deaktiveret.
(Jeg fandt det for nogen tid siden, fordi jeg var træt af det autorun.
Men det virker vel også den modsatte vej

Der sker da ikke noget ved at tjekke det. Det værste skulle da være, at
den i forvejen står på 1, og det så ikke er derfor.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-05-06 08:01

Rudi Stegen wrote:
> [...]
>
> Der sker da ikke noget ved at tjekke det. Det værste skulle da være,
> at den i forvejen står på 1, og det så ikke er derfor.

Jeg opdagede da lige at jeg har en del drev under
"AutoRunAlwaysDisable". Hvordan redigerer man evt. den værdi?

Fra : Vega

Dato : 17-05-06 16:00

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der sker da ikke noget ved at tjekke det. Det værste skulle da være, at
> den i forvejen står på 1, og det så ikke er derfor.

Super, den så ud til at den var på 1, men prøvede bare at trykke ok, og nu
virker det på begge drev. Tak for tippet.

Mvh. Vega.