Printer
Fra : Christiansen

Dato : 16-05-06 13:33

Har en HP PSC 1610 All-in-One printer. Købte printerpatroner i Kanada da de
er meget billigere, men den vil ikke godkende dem.
Den danske sorte har nr.338 og den kanadiske har nr. 94, dansk farve nr. 344
kanadiske nr. 97.

Er der en måde at omgåes dette problem så jeg kan få brugt de udenlandske.
Bruger samme printer i Kanada printeren købt i DK, men systemet kører på
engelsk, kan det være problemet at der er anden landekode på systemet.

Christiansen

Fra : John

Dato : 16-05-06 13:59

"Christiansen" <poulbrit@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har en HP PSC 1610 All-in-One printer. Købte printerpatroner i
> Kanada da de
> er meget billigere, men den vil ikke godkende dem.

Jeg kan desværre kun bringe dårlige nyheder i sagen:

"... I al ubemærkethed har Hewlett-Packard indført regionskoder
på sine blækpatroner, skriver avisen Wall Street Journal.
Regionskoderne skal eksempelvis forhindre at billige patroner
købt i USA kan bruges i europæiske HP-printere. ..."
Artikel: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20862

"... Regionskoden har været indført i et halvt år nu. Rent
teknisk fungerer det på den måde, at det er printeren, der
undersøger patronen og afgør, om den nu er en
rigtig »europæisk« eller amerikansk patron, der er i printeren.
...."
Artikel: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20871

Relaterede:
"... I modsætning til sine tre store konkurrenter Lexmark,
Hewlett Packard og Epson har printer-producenten Canon hidtil
solgt printer-patroner helt uden elektronik. Men det er slut nu.
...."
Artikel: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=23304

"... Efterhånden er prisen på blæk blevet så høj, at den er
dyrere end selve printeren. Hos Fredgaard sælger man f.eks. en
HP-printer til 299 kr. Når patronerne skal skiftes, skal der
betales 498 kr. ..."
Artikel: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=14893

Mvh John :(

Fra : John

Dato : 16-05-06 14:32

> Jeg kan desværre kun bringe dårlige nyheder i sagen

- og flere af slagsen:

"... sagsøgeren hævder, at HP's chips også sørger for, at
blækpatronerne bliver ubrugelige efter en bestemt dato - hvad
enten de er tomme eller ej ..."

Artikel: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=21251

Mvh John

Fra : Esben

Dato : 16-05-06 17:46

> [...]
> selve printeren. Hos Fredgaard sælger man f.eks. en HP-printer til 299 kr.
> Når patronerne skal skiftes, skal der betales 498 kr. ..."

Det er ikke fyldte patroner der sidder i en printer til 299, og det gælder
alle mærker printere til 3-400,-

--
Esben

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-05-06 14:04

Christiansen wrote:

> [...]
> er meget billigere, men den vil ikke godkende dem.
> Den danske sorte har nr.338 og den kanadiske har nr. 94, dansk farve nr. 344

Jeg er bange for at du er løbet ind i en printer/printerpatron med
landekode, som vi kender det fra DVD'er.
http://it.slashdot.org/article.pl?sid=05/01/20/0226204

> Er der en måde at omgåes dette problem så jeg kan få brugt de udenlandske.

Køb en canadisk printer

> Bruger samme printer i Kanada printeren købt i DK, men systemet kører på
> engelsk, kan det være problemet at der er anden landekode på systemet.

Jeg er bange for at landekoden er /i/ printeren og patronen.

--
Mvh. Lars

Fra : Christiansen

Dato : 18-05-06 07:12

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Køb en canadisk printer

> Jeg er bange for at landekoden er /i/ printeren og patronen.

Ja de er smarte, men flyttede det stykke tape med chipsen fra en dansk
patron til den kanadiske patron og så virkede den.
Pas på den skal sidde meget nøjagtig og have lidt superlim for at blive der.

Christiansen