Laser mus eller digitizer?
Fra : Gearløs

Dato : 16-05-06 08:30

Hej gruppe

Jeg skal have fat i et bedre redskab end en trad. mus til billedbehandling,
bla. fritskrabning og -markering.
Kan en god lasermus klare opgaven, hvis man ikke er så sikker på hånden,
eller skal jeg have fat i en digitizer?

På forhånd tak!
-Mathias

Fra : Max

Dato : 16-05-06 08:33

Hej

> Kan en god lasermus klare opgaven, hvis man ikke er så sikker på
> hånden, eller skal jeg have fat i en digitizer?

Jeg syntes ikke der er forskel på en traditionel mus og en
såkaldt lasermus, så digitizeren er måske løsningen.

Mvh Max

Fra : ai

Dato : 16-05-06 09:13

Jeg skal have fat i et bedre redskab end en trad. mus til billedbehandling,
bla. fritskrabning og -markering.

firmaets 4 grafiske designere bruger alle en Microsoft Optical Mouse
(Ps2/Usb compatible)
(det står dem frit for at vælge udstyr)
ikke noget med laser, batterier, sendere og modtagere, der er for mange
fejlmuligheder.
hvis man ryster på hånden er det ligegyldigt hvad man har fat i.
derimod er det vigtigt at "musemåtten" er god, (for eks. S&S Steelpad).
og ellers er det hard work.."learning by doing".
/ain

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-05-06 10:00

ai wrote:

[...]
> hvis man ryster på hånden er det ligegyldigt hvad man har fat i.

Ja, men man kan jo starte med at sætte pegeredskabets
hastighed/acceleration ned.

> derimod er det vigtigt at "musemåtten" er god, (for eks. S&S Steelpad).

Nemlig. Optiske mus kan blive helt umulige hvis underlaget er uoptimalt. En
blank overflade /kan/ være slem.

--
Mvh. Lars

Fra : Kent Friis

Dato : 16-05-06 15:55

Den Tue, 16 May 2006 09:29:34 +0200 skrev Gearløs:
> [...]
> bla. fritskrabning og -markering.
> Kan en god lasermus klare opgaven, hvis man ikke er så sikker på hånden,

Jeg er enormt glad for min Wacom. Det er en hel anden fornemmelse at
sidde med en pen med absolutte koordinater i stedet for relative
koordinater som en mus.

Men hvis du har muligheden, så prøv da begge dele.

Mvh
Kent

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 16-05-06 18:33

"Gearløs" skrev
> skal jeg have fat i en digitizer?

Jeg bruger
Wacom Volito2 Digitizer
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136056
og den er god - men bruger også

Wacom Intuos3 A4 USB
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116753
har både trådløs mus og pen,
og der er viskelæder i pennen.
Den er bedst men også dyrest.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Rado

Dato : 17-05-06 19:00

On Tue, 16 May 2006 09:29:34 +0200, "Gearløs"
<baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bla. fritskrabning og -markering.
>Kan en god lasermus klare opgaven, hvis man ikke er så sikker på hånden,

En digitzer er langt at anbefale.

Hvis prisen er en faktor, kan jeg varmt anbefale den her - den er stor
(A4), god at arbejde med, og har meget høj opløsning (3048 LPI). Du
finder ikke noget bedre til de penge.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=138572
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14070

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung