Problemer pga for meget RAM??
Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 15-05-06 15:20

Hej!

Er der nogen, der nogensinde har hørt om, at en PC skulle kunne give
problemer, hvis der er for meget RAM i?¿

Må nok hellere forklare:
Har lige talt med een, der siger flg:
Han købte en HP PC sidste år.
Den havde 512 MB RAM.
Han købte så 512 MB mere og monterede disse.
Windows fandt alle RAM.
Han syntes dog ikke, at den virkede hurtigere af denne grund og ringede
derfor til HP's support.
Og nu kommer det sjove...
De påstår, at da maskinen er designet til 512 MB, vil den overclocke, hvis
den får mere RAM... ak ja.
(Det er sådan, han husker, de sagde det).
Han har fået dette at vide af 3 forsk. hos HP.
Så er det, jeg spørger... Er der noget, jeg ikke ved her.. Mener, kan man
sætte mere RAM i, end godt er, sålænge de bliver detekteret uden fejlmelding
¿?
Det ville ihvertfald være nyt for mig.

Og bortset fra det, hvis det vitterligt er tilfældet, at HP sælger maskiner,
der er begrænset til 512 MB RAM, i år 2005... ja, så skam over dem!

Lars

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 15-05-06 18:10

"Lars Mortensen [2630 / 1113]" <lars.mortensen@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og nu kommer det sjove...
> De påstår, at da maskinen er designet til 512 MB, vil den overclocke, hvis den får mere RAM... ak ja.

Det lyder rigtig langt ude ........

Fra : Henning Larsen

Dato : 15-05-06 18:39

> [...]
>
> Og bortset fra det, hvis det vitterligt er tilfældet, at HP sælger
> maskiner, der er begrænset til 512 MB RAM, i år 2005... ja, så skam over

Aldrig hørt om den form for for meget ram.

Men der findes en anden form: Da Windows XP som standard sætter virtuel
hukommelse til 1.5 gange den fysiske ram, vil en maskine med 1 GB fysisk ram
have 2.5 GB samlet ram (fysisk plus virtuel). Og nogle ældre programmer kan
ikke køre når denne mængde overstiger 2 GB. Jeg har to programmer med denne
begrænsning, begge er fra 2001. Programmerne er "Det levende Danmarkskort
2002" og "DrawPlus 6.0". For at få disse programmer til at køre skal den
virtuelle hukommelse begrænses til 1 GB.

Henning

Fra : Lars Mortensen

Dato : 15-05-06 21:33

> [...]
> levende Danmarkskort 2002" og "DrawPlus 6.0". For at få disse programmer
> til at køre skal den virtuelle hukommelse begrænses til 1 GB.

Se, det var nyt for mig. Tak!

Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-05-06 20:03

Lars Mortensen [2630 / 1113] wrote:
> Er der nogen, der nogensinde har hørt om, at en PC skulle kunne give
> problemer, hvis der er for meget RAM i?¿

Næh - ikke på anden måde end at den kun bruger en del af rammen - f.x. har
jeg haft 512 mb i en gammel PC, der kun kunne klare 384 mb - den gav en fejl
ved første opstart om at den havde for meget ram - men brugte så derefter
bare kun de 384 mb - men fungerede ellers ok....

--
Jan
<Signatur ude af drift>