1 printer - 2 pc: usb / firewire
Fra : per

Dato : 15-05-06 13:26

Hej
Hvis jeg med 2 pc'ere vil kunne skrive ud på den samme printer (evt. bruge
samme scanner) kan apparatet så i praksis være tilsluttet (parallel/usb)
eller (usb/firewire) ?
Jeg forudsætter, at der ikke bliver skrevet/brugt samtidigt.

mvh per

Fra : Rado

Dato : 15-05-06 16:44

On Mon, 15 May 2006 14:26:11 +0200, "per" <flask@f-andersen.dk> wrote:

> [...]
>samme scanner) kan apparatet så i praksis være tilsluttet (parallel/usb)

Ellers kan du jo bare printe over netværk, hvis der er et sådant. Det
kræver selvfølgelig bare at begge PCer er tændt.

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : per

Dato : 15-05-06 16:50

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev
> Ellers kan du jo bare printe over netværk, hvis der er et sådant. Det
> kræver selvfølgelig bare at begge PCer er tændt.

Ja, der er mange løsninger, men jeg kunne nu godt tænke mig at vide om det
kan lade sig gøre med 2 tilslutninger til 1 printer (scanner).

mvh per

Fra : Nick

Dato : 16-05-06 06:26

"per" skrev i en meddelelse ...
> Ja, der er mange løsninger, men jeg kunne nu godt tænke mig at vide om det
> kan lade sig gøre med 2 tilslutninger til 1 printer (scanner).

Det kan det i princippet godt (se produkter på www.danbit.dk), men det kan
være dine drivere skaber sig.
Mange af den slags produkter har drivere der ikke kan lide at miste
kontakten til enheden.

/Nick

Fra : per

Dato : 16-05-06 09:22

"Nick" skrev
> Det kan det i princippet godt (se produkter på www.danbit.dk), men det kan
> være dine drivere skaber sig.
Jeg må åbenbart have udtrykt mig uklart, for mit spørgsmål går ikke på
hvilke produkter jeg kan anvende, men om jeg kan tilslutte f.eks. 1 PC med
USB direkte til en printer og samtidig en anden PC via Firewire direkte til
samme printer. Og derefter skrive ud - ikke samtidig, men fra en PC af
gangen.

mvh per

Fra : Nick

Dato : 16-05-06 12:23

"per" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> til samme printer. Og derefter skrive ud - ikke samtidig, men fra en PC af

Ja, ansvaret for forståelsen af budskabet påhviler jo afsenderen

Ja, det kan du godt, det er dog op til printeren om den kan finde ud af at
sætte jobbene i kø, hvis der skrives fra begge PC'ere på samme tid. Det vil
de fleste printere kunne finde ud af, medmindre firmwaren er lavet så
simpelt, at man vælger hvilken port der skal bruges.

/Nick

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-05-06 14:27

per wrote:
> [...]
> eller (usb/firewire) ?
> Jeg forudsætter, at der ikke bliver skrevet/brugt samtidigt.

Køb en Asus WL500G deluxe trådløs router

Den har 2 USB porte og kan ud over trådløs router med 4 ports switchs
også bruges til printserver, webcam server, filserver, multiroom lyd

Den har linux baseret firmware som er let at lave om på og give den nye
funktioner.

læs mere på www.macsat.com

--
MVH: Esben von Buchwald