USB-problemer
Fra : Peter L. Christoffer~

Dato : 15-05-06 09:08

Hej

Jeg har en ACER bærbar (Aspire 1680), der er ca. 1½ år gammel. En dag, efter
jeg stak en (lidt rusten) MP3 afspiller ind i et af USB drevene, virkede
alle 3 drev pludseligt ikke mere! Jeg har været inde i enhedshåndtering og
geninstalleret driverne og søgt på opdateringer. Men intet synes at hjælpe
på trods af, at "enhederne virker korrekt"...? Er der nogen der har erfaring
med lignende og kan hjælpe mig?

MVH

Peter

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-05-06 14:13

Peter L. Christoffersen wrote:

> [...]
> intet synes at hjælpe på trods af, at "enhederne virker korrekt"...? Er
> der nogen der har erfaring med lignende og kan hjælpe mig?

Kan windows se dine USB enheder eller kun controlleren og root hub'en?

Hvis det første er tilfældet, så er det er software problem og hvis det er
det sidste, så har du måske ristet en chip. USB controllere plejer at være
meget hårdføre, men du kan jo have været uheldig.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Rado

Dato : 17-05-06 18:35

On Tue, 16 May 2006 15:12:32 +0200, Lasse Jensen <fafler@gmail.com>
wrote:

> [...]

Jeg har netop oplevet noget lignende med en stationær, da jeg pluggede
en USB printer i. Hverken genstart eller geninstallering af OS via
Ghost image hjalp. Så jeg troede jeg havde brændt portene af (selvom
Windows sagde at alt var OK).

Så hev jeg stikket ud af stikkontakten efter jeg havde slukket den
(gør jeg altid om natten, for at undgå evt. tordenskader). Da jeg
startede den op igen næste morgen var alt OK igen. Aner ikke hvad
årsagen var, men det tyder på noget hardware der er gået elektrisk i
"baglås" og som så er vendt tilbage til normal tilstand igen da
standby strømmen blev taget fra maskinen.

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung