Hvor meget RAM kan jeg fylde i en DELL opt~
Fra : Gaffa

Dato : 14-05-06 08:07

Jeg har en Dell Optiplex GX150 der hidtil blot har fungeret med 128+256Mb
RAM. Nu har jeg så købt 2x512Mb RAM blokke som erstatning for de gamle 384MB
RAM, men maskinen vil kun køre på en enkelt blot af 512Mb RAM, og nægter at
starte hvis jeg sætter 2x512 i.

Er der en begrænsning i hvor meget maskinen vil akceptere, eller skal jeg på
en eller anden måde ændre noget på opsætningen af maskinen ?

Hilsen
Gaffa

Fra : Fynbo

Dato : 14-05-06 09:31

"Gaffa" <XXplw@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der en begrænsning i hvor meget maskinen vil akceptere, eller skal jeg
> på en eller anden måde ændre noget på opsætningen af maskinen ?

Ifølge google kan den kun køre med max 512 mb ram..
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-50,GGLG:da&q=Dell+Optiplex+GX150+max+ram

Fynbo

Fra : Gaffa

Dato : 14-05-06 13:56

Tja, så er det nok ikke så mærkeligt at jeg ikke kan få 2 blokke af 512Mb
til at virke.

Tak for info.

Hilsen

Fra : Peter Martinsen

Dato : 14-05-06 22:46

"Gaffa" <XXplw@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der en begrænsning i hvor meget maskinen vil akceptere, eller skal jeg
> på en eller anden måde ændre noget på opsætningen af maskinen ?

Ring til DELL Support. De er flinke !

Mvh Peter

Fra : anders Bomholt

Dato : 18-05-06 12:31

undersøg om der er en ny bios som kan hjælpe