PSU ... mange spørgsmål
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 13-05-06 20:27

hvad er gode mærker og hvad er ok og hvilke er skod ?

hvordan finder jeg ud af hvilken psu der passer til et system ?
- hvad bruger et alm. gamersystem ?
- med 7800/7900/188/1900 i alm udgave og i topudgave og i Sli/Crossfire
udgave ?
- hurtige ram, 2 HD osv.

håber mit spørgsmål forstås

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Taba

Dato : 14-05-06 12:49

> hvad er gode mærker og hvad er ok og hvilke er skod ?

Gode: Antec, NorthQ, ThermalTake, NoiseControl, Zalman, Enermax, Chill
Inovation (synes jeg)
Skod: (semiskod:) SHG systems, (Superskod:) Q-Tec og andre mærker hvor du
får flere millioner Watt for få hundrede kroner

> hvordan finder jeg ud af hvilken psu der passer til et system ?

Det behæves du ikke bekymre dig om; det hele er standardiseret i ATX som
alle bundkort og PSU'er til dødelige overholder (dvs. non-servere og prof.
maskiner). Der findes dog forsk. versioner af ATX standarden, og de nyere
versioner, bl.a. 2,0 er at foretrække (de har 2 el. 3 adskilte +12V linier).

> - hvad bruger et alm. gamersystem ?
> - med 7800/7900/188/1900 i alm udgave og i topudgave og i Sli/Crossfire
> udgave ?
> - hurtige ram, 2 HD osv.

En kvalitets PSU på 400W burde kunne klare de fleste behov, ellers er der
PSU'er der kan trække 430, 450, 500W go opefter. Undertegnet har en 400W PSU
fra NorthQ siddende i sin filserver med 9 harddiske, 1 dvd brænder, barton
2500+, 2 gb ram, gf2 mx200 og et KT880 bundkort, og et klarer PSU'en
fremragende.

/Taba

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-05-06 06:26

Johnny B [2000] <johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> skrev i
4470c518$0$15783$14726298@news.sunsite.dk :
> tak for hjælpen

Der manglede da lige det vigtigste mærke på den liste?

Seasonic!

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 17:27

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> Johnny B [2000] <johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> skrev i
> 4470c518$0$15783$14726298@news.sunsite.dk :
>
> Der manglede da lige det vigtigste mærke på den liste?
>
> Seasonic!

ja... SeaSonic og PC Power & Cooling må man ikke glemme. Delta
Electronics og Zippy laver også kram, med undtagelse af SeaSonic er de
dog uden for økonomisk rækkevidde i de fleste tilfælde.

Northq og Chill på den gode liste, det er vidst lidt en optimistisk
fremstilling af tingene.

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 22-05-06 20:57

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> skrev:

> [...]
>dog uden for økonomisk rækkevidde i de fleste tilfælde.
>
>Northq og Chill på den gode liste, det er vidst lidt en optimistisk

Hvad med mærket: be quiet! som SHG sælger, er det ok?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 19:31

Michael Pilgaard wrote:

> Hvad med mærket: be quiet! som SHG sælger, er det ok?

Jeg har ikke erfaring med de modeller, men mit ærlige bud: nej.

En SeaSonic S12 kan fås til under 700 kroner. og taget i betragtning at
PSU'en meget tit er kilde til problemer så er det et kedeligt sted at
spare. SHG's støjsvage model er vidst endda dyrere end en S12'er og jeg
vælger at tro at SHG/hvem de nu end har købt designet af, gør det bedre
end SeaSonic.

f.eks skriver de noget om Enhanced Cooling after system off... det er da
vældigt smart at PSU'en kan stå og køle sig selv ned efter man har
slukket PC'en... men jeg vil til enhver tid holde på at et design der
aldrig bliver så varm at det er nødvendigt, er bedre... køb SeaSonic

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)