NEC brænder problem?
Fra : Vega

Dato : 13-05-06 20:10

Hej.

Jeg var ved at slette en genskrivelig disk, da pc'en crashede, og nu siger
den at drevet er optaget, og den kan derfor ikke se nogen diske. Hvad gør
jeg ved det?

Mvh. Vega

Fra : NISC

Dato : 13-05-06 22:45

On Sat, 13 May 2006 21:09:33 +0200, "Vega" <vega84@gmail.com> wrote:

> [...]
>den at drevet er optaget, og den kan derfor ikke se nogen diske. Hvad gør

Prøv at afmontere ledningerne. Genstart uden drev og sluk sæt
ledningerne i og glad Windows finde drevet igen..

Fra : Vega

Dato : 13-05-06 22:52

"NISC" <nikolajs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at afmontere ledningerne. Genstart uden drev og sluk sæt
> ledningerne i og glad Windows finde drevet igen..

Windows finder drevet, men det melder optaget.

Mvh. Vega.

Fra : Kim J.

Dato : 14-05-06 06:11

Hejsa,

"Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "NISC" <nikolajs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Windows finder drevet, men det melder optaget.

Mon ikke CD/DVD'en sidder i drevet endnu? Gør den, så skal du have den ud.
Der er sikkert et lille hul på fronten af drevet, ved at stoppe en nål ind i
hullet kan drevet åbnes. Prøv så igen den procedure der tidligere er
foreslået.

> Mvh. Vega.
Hygge hejsa her fra
Kim

Fra : Vega

Dato : 14-05-06 10:31

"Kim J." <BL320SLET@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er sikkert et lille hul på fronten af drevet, ved at stoppe en nål ind
> i hullet kan drevet åbnes. Prøv så igen den procedure der tidligere er

Der sidder ingen cd i drevet, og det kan også sagtens åbnes på knappen, den
vil bare ikke læse cd'er/dvd'er eller brænder.

Mvh. Vega.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 14-05-06 12:54

"Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse news:44662ee6$0$47075$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> ikke se nogen diske. Hvad gør jeg ved det?

Har du prøvet af fjerne den i enhedshåndtering og genstarte PC ?

Fra : Vega

Dato : 14-05-06 18:29

"Hans M. Pedersen" <hmp25@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet af fjerne den i enhedshåndtering og genstarte PC ?

Ja, det hjælper ikke.

Mvh. Vega.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-05-06 20:36

> Ja, det hjælper ikke.
>
> Mvh. Vega.

Så er din sidste chance nok, at du henter en ny firmware til den og indlæser
den. Så skulle den gerne være nulstillet.

Kurt

Fra : Vega

Dato : 14-05-06 21:11

> "Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så er din sidste chance nok, at du henter en ny firmware til den og
> indlæser den. Så skulle den gerne være nulstillet.

Den nyeste firmware ligger i den, kan jeg godt putte en ældre i?

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 14-05-06 21:57

> "Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så er din sidste chance nok, at du henter en ny firmware til den og
> indlæser den. Så skulle den gerne være nulstillet.

Nå nu har jeg prøvet at skifte firmwaren til version før den der lå i den,
og har stadigvæk problemet.
Hmm, drevet er åbenbart død. Det må åbenbart ikke standses i en sletning
af en disk.

Mvh. Vega.

Fra : Hans

Dato : 14-05-06 22:32

Vega wrote:

> Nå nu har jeg prøvet at skifte firmwaren til version før den der lå i
> den, og har stadigvæk problemet.
> Hmm, drevet er åbenbart død. Det må åbenbart ikke standses i en
> sletning af en disk.

Jeg tror der er en anden forklaring:

Drevet er sandsynligvis crashet på grund af en hardwarefejl under sletning
og har derefter låst maskinen, ikke omvendt.

Hans

Fra : Vega

Dato : 15-05-06 14:31

> Jeg tror der er en anden forklaring:
>
> Drevet er sandsynligvis crashet på grund af en hardwarefejl under sletning
> og har derefter låst maskinen, ikke omvendt.

Mener du at drevet ville virke på den anden IDE port så? Hvis ja, så har jeg
prøvet det, og der virkede det heller ikke.

Mvh. Vega.

Fra : Hans

Dato : 15-05-06 15:02

Vega wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Mener du at drevet ville virke på den anden IDE port så? Hvis ja, så
> har jeg prøvet det, og der virkede det heller ikke.

Nej - Jeg mener at drevet er defekt, og da det crashede låste det maskinen.
Det er sådan set underordnet hvad det var i gang med, da det sandsynligvis
ville ske under alle omstændigheder.

Hans

Fra : Vega

Dato : 15-05-06 15:11

> Nej - Jeg mener at drevet er defekt, og da det crashede låste det
> maskinen. Det er sådan set underordnet hvad det var i gang med, da det
> sandsynligvis ville ske under alle omstændigheder.

Hmm, ok, drevet er nok 2 år tror jeg. Men har bestilt en ny NEC 4570 nu.
De er heldigvis ikke så dyre mere.

Mvh. Vega.