MP3 med radio fra USA
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-05-06 12:56

Vil en MP3-afspiller med radio fra USA kunne benyttes på det danske FM-net?

Tak

Jesper

Fra : John

Dato : 09-05-06 13:41

Jesper Nielsen skrev:
> Vil en MP3-afspiller med radio fra USA kunne benyttes på det danske FM-net?

Nej ikke umiddelbart.

Mvh

John

Fra : Laziter [9440]

Dato : 09-05-06 14:25

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
FM-net?

> Nej ikke umiddelbart.

Æh hvorfor ikke det?
USA benytter 87,5-108 MHz FM ganske som vi her i Danmark gør.

Mvh
Benjamin

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 09-05-06 20:29

> Æh hvorfor ikke det?
> USA benytter 87,5-108 MHz FM ganske som vi her i Danmark gør.

Problemet er vel, at i USA springer de 0,2MhZ ad gangen, hvilket vil gøre
det svært at ramme mange af kanalerne herhjemme. Nogle radioer kan dog
omstilles til at springe med 0,05MhZ som vi gør herhjemme.

/morten

Fra : Laziter [9440]

Dato : 09-05-06 20:44

"Morten Astrup Christensen" <astrupFJERNMIG@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Problemet er vel, at i USA springer de 0,2MhZ ad gangen, hvilket vil gøre
> det svært at ramme mange af kanalerne herhjemme. Nogle radioer kan dog
> omstilles til at springe med 0,05MhZ som vi gør herhjemme.

Ok den vil så alligevel umiddelbart kunne bruges herhjemme, men så ikke
optimalt..
En firmware opdatering kan måske løse det problem.

Mvh
Benjamin

Fra : John

Dato : 10-05-06 15:52

Morten Astrup Christensen skrev:

> Problemet er vel, at i USA springer de 0,2MhZ ad gangen, hvilket vil gøre
> det svært at ramme mange af kanalerne herhjemme. Nogle radioer kan dog
> omstilles til at springe med 0,05MhZ som vi gør herhjemme.

Desuden anvender man en anden forbetoning i USA end i Europa.

Mvh

John

Fra : Mogens

Dato : 13-05-06 16:05

On Tue, 09 May 2006 14:41:13 +0200, John <jk7410@gmail.com> wrote:

>Nej ikke umiddelbart.

Vås. Jeg har været i USA adskillige gange og har vel ialt
haft en 8 - 9 radioer med hjem derovre fra. Alt lige fra små
lommeradioer med og uden mp3 afspiller, til større transistor-
radioer. De har alle fungeret 100% og har ikke haft nogen
problemer med at fange de danske stationer.

Fra : John

Dato : 16-05-06 17:45

Mogens skrev:

> [...]
> radioer. De har alle fungeret 100% og har ikke haft nogen
> problemer med at fange de danske stationer.

Det er aldeles ikke vås, uanset hvor mange gange du så har været i USA.

USA kører med et frekvensspring på 0,2 MHz og bruger en anden
forbetoning af signalet end i Europa.

Desuden går FM-båndet i USA "kun" fra 87.8 MHz.

Mvh

John

Fra : Mogens

Dato : 19-05-06 20:36

On Tue, 16 May 2006 18:44:30 +0200, John <jk7410@gmail.com> wrote:

>USA kører med et frekvensspring på 0,2 MHz og bruger en anden
>forbetoning af signalet end i Europa.

Meget muligt, men radioerne virker perfekt alligevel.

Måske fordi de alle sammen er "Made in Japan"

>Desuden går FM-båndet i USA "kun" fra 87.8 MHz.

Jeg har da ingen problemer med at tage den lokale
station som sender på 87,5 MHz på nogen af mine
importerede radioer.

Fra : John

Dato : 19-05-06 22:21

Mogens skrev:

> Meget muligt, men radioerne virker perfekt alligevel.
>
> Måske fordi de alle sammen er "Made in Japan"

Så er de jo nok ikke lavet til brug (kun) i USA.

Iøvrigt bruger man et andet frekvensområde i Japan end i Europa og USA :)

> Jeg har da ingen problemer med at tage den lokale
> station som sender på 87,5 MHz på nogen af mine
> importerede radioer.

Så er de nok lavet til det europæiske marked.

Mvh

John