Cpu blæser kører med samme hastighed!!!
Fra : Frank

Dato : 08-05-06 19:47

Har udskiftet standard blæser på min intel P4 3 Ghz prescott model..

Desværre kører nu både den OG standard blæseren med samme hastighed når jeg
bytter om på dem... Det er ret utilfredsstillende da jeg konstant får
advarsler om at Cpu har nået en for høj temperatur når jeg spiller et eller
andet spil..

Det er intel 845 motherboard så vidt jeg husker...

Nogen ideer til hvorfor blæseren holder samme hastighed og ikke speeder om
når cpu´en bliver varmere.. det har virket fint før..

Venlig Hilsen
Frank

Fra : Taba

Dato : 08-05-06 20:40

> Nogen ideer til hvorfor blæseren holder samme hastighed og ikke speeder om
> når cpu´en bliver varmere.. det har virket fint før..

Har du cheket og set om der evt. er en BIOS indstilling der ikke er sat
korrekt op? Mener bl.a. at ASUS og MSI har noget smart fan overvågning og
justering via BIOS'en, men det skal slås til først...

/Taba

Fra : Trine Kystgaard

Dato : 08-05-06 22:56

Hej lige en rettelse, motherboardet er et Intel 875PBZ.
Nej så vidt jeg kan se er der ingen indstillinger i bios. Jeg tror problemet
er opstået efter jeg opdaterede biosen på motherboardet..

Fra : TGSC

Dato : 11-05-06 09:01

Det lyder mærkeligt.
Som udgangspunkt burde blæseren køre med fuld hastighed hvis
justering er slået fra, ikke lav hastighed.
Prøv at dobbelt-tjekke at det er den rigtige bios, Intel plejer at
have styr på tingene.
Selvom den gamle er en original blæser, kan der være noget med
PWM-styring af blæseren som kræver bestemte blæsere, evt. med 4-bens
stik istedet for 3 ben.

Fra : Frank

Dato : 12-05-06 11:52

"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Nu har jeg sat den blæser i som fulgte med processoren, og nu kører det fint
igen..mærkeligt.
Ville ellers gerne have den anden blæser i som larmer noget mindre, men jeg
må nøjes indtil videre ser det ud til.

Hilsen Frank