opsætning af netværksprinter
Fra : Nicolai \(2200\)

Dato : 08-05-06 09:25

hej gruppe

jeg har et spørgsmål ang. printere:

kan man anvende en printer, hvis den udelukkende er tilsluttet netværket
direkte i routeren?

det er en kyocera fs-1700 med installeret internt netværkskort. Jeg er lidt
i tvivl om, hvordan man bruger dette RJ45 stik?

Er der nogen der har tjek på det?

Det jeg har prøvet indtil videre:
ændre printer porten fra lpt1 til tcp/ip.
oprette en static route i routeren som peger på printerens ip-adresse.
geninstalere drivere
genstarte alle maskiner og routeren.

Når jeg printer fra min maskine, sker der intet....øv

På forhånd tak

mvh
Nicolai

Fra : JK

Dato : 08-05-06 10:35

On Mon, 8 May 2006 10:24:30 +0200, "Nicolai \(2200\)"
<antispam03@pc.dk> wrote:

> [...]
>geninstalere drivere
>genstarte alle maskiner og routeren.
>
>Når jeg printer fra min maskine, sker der intet....øv

Du skal opsætte en tcp/ip port på en helt bestemt måde. Det burde være
beskrevet i manual til den printer.

Jeg har jo købt en RJ-45 port til min almindelige printer via en
printerserver dims. Der fulgte en god beskrivelse med.

Dernæst skal du installere printeren som en netværksprinter, og den
skal selv finde den. Herunder finder windows sikkert driverne
automatisk, når printeren har været installeret før. Eventuelt kan du
også tildele printeren en fast ip-adresse.

Ellers kan du downloade manualen til en printerserver.
http://www.trendnet.com/asp/download_manager/list_subcategory.asp?SUBTYPE_ID=148&SUBMIT=Go#

mvh

John

Fra : Nicolai \(2200\)

Dato : 08-05-06 12:28

Der står desværre ikke noget i manulen til printeren, da den som standard
ikke leveres med netværkskort.
Netværkskortet, som sidder i er produceret af en anden fabrikant. til dette
kort kan jeg ikke finde nogen manual.

Jeg er nu i stand til at pinge printeren. Windows kan også godt kommunikere
med den, men vil stadig ikke printe.
vh
Nicolai.

Fra : Lars Mortensen

Dato : 09-05-06 22:48

"Nicolai (2200)" <antispam03@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> geninstalere drivere
> genstarte alle maskiner og routeren.
>
> Når jeg printer fra min maskine, sker der intet....øv

Hvis du har XP:
Installer printeren, som om den er tilsluttet LPT.
Herefter klikker du på Porte og tilføjer port.
Vælg Standard TCP/IP port og angiv adressen.

Lars

Fra : Nicolai \(2200\)

Dato : 10-05-06 09:20

jeg er lidt i tvivl om man skal bruge almindelig eller krydset kabel til
sådan en forbindelse: direkte mellem printer og router?

Fra : Hans

Dato : 10-05-06 11:40

Nicolai (2200) wrote:
> jeg er lidt i tvivl om man skal bruge almindelig eller krydset kabel
> til sådan en forbindelse: direkte mellem printer og router?

Du skal bruge et almindeligt patchkabel. Du skrev tidligere at du har
oprettet en route til printeren i din router. Det er ikke nødvendigt.

Du kan heller ikke forvente to-vejs kommunikation til printeren, så du skal
lige kontrollere om denne funktion er disabled i printeropsætningen.

Hans

Fra : Nicolai \(2200\)

Dato : 11-05-06 01:30

Tak for jeres gode råd.
Jeg har prøvet det hele og det virker stadig ikke.
....måske er der noget galt med printerens netværkskort?

Jeg må finde en anden løsning...

Fra : Henning

Dato : 11-05-06 12:00

<antispam03@pc.dk> wrote:

>hej gruppe
>
>jeg har et spørgsmål ang. printere:
>
>kan man anvende en printer, hvis den udelukkende er tilsluttet netværket
>direkte i routeren?

Konfigurer printerens ip-adresse til statisk ip. Når du installerer
printeren på din pc, vælger du blot at skrive til ip-port - såre
simpelt. Har intet med routeren at gøre.