problemer med kamara/smart media
Fra : isfugl

Dato : 07-05-06 10:27

hej

jeg ved ikke helt om det er her det høre til men:

Jeg har et ældre Olympus ultra zoom kamara som benytter Smart Media kort.

mit problem er nu, at når jeg sætter kortet i kamarat, og lader den formater
det, så kan jeg fint tage billeder, men når jeg så sætter kamaret til
computeren for at downloade billederne, påstår computeren at kortet ikke er
formatere..

har også prøve at sætte kortet over i en kortlæser lade den om at formater
det, så vil kamaret bare ikke have med det at gøre..

nogen der har et forslag til hvad der kan være galt.. eller endnu bedder
hvad man gør for at rette det

--
Steffen

Fra : Kent Friis

Dato : 07-05-06 10:31

Den Sun, 07 May 2006 11:27:03 +0200 skrev isfugl:
> [...]
> det, så vil kamaret bare ikke have med det at gøre..
>
> nogen der har et forslag til hvad der kan være galt.. eller endnu bedder

Et gæt (jeg kender ikke kameraet) er at dit kamera bruger et andet
filsystem end computeren forventer. I så fald mangler du nok at
installere nogle drivere, eller også kan man kun overføre billederne
via et kabel imellem PC og kamera.

Mvh
Kent

Fra : isfugl

Dato : 07-05-06 12:37

Kent Friis wrote:

> [...]
> filsystem end computeren forventer. I så fald mangler du nok at
> installere nogle drivere, eller også kan man kun overføre billederne

Tidliger har jeg kunne flytte korne mellem kamara og kortlæser, uden
problemer.

--
Steffen

Fra : Kent Friis

Dato : 07-05-06 12:48

Den Sun, 07 May 2006 13:36:47 +0200 skrev isfugl:

> Tidliger har jeg kunne flytte korne mellem kamara og kortlæser, uden
> problemer.

Samme kamera? Så vil jeg tro det er driveren der er problemer med.

Mvh
Kent

Fra : Basil

Dato : 07-05-06 14:03

isfugl skrev den 07-05-2006:
> [...]
> det, så vil kamaret bare ikke have med det at gøre..
>
> nogen der har et forslag til hvad der kan være galt.. eller endnu bedder

Hej.
Jeg har selv et C4000, og kan huske noget med et lignende problem,
engang jeg forsøgte med et andet kort.
Har du lige skiftet kort ?

Jeg kunne forestille mig at det er dine USB-porte på computeren der
driller, når både kamera og kortlæser laver bøvl.
Tjek driveren til kortlæseren og til USB-porten, om den skulle være
blevet opdateret via noget automatik.
Kai

Fra : isfugl

Dato : 08-05-06 00:15

Basil wrote:

> [...]
> driller, når både kamera og kortlæser laver bøvl.
> Tjek driveren til kortlæseren og til USB-porten, om den skulle være

Har prøve med 3 forskællige kort, og 2 forskællige computer, samme
resultat.

kan det være kortne der er for langsomme til usb2.0? kom lige i tanke om at
min gamle computer have en usb 1.1 også og det var vist den jeg brugte til
mit kamara?

--
steffen