Nyt lydkort
Fra : Hagar

Dato : 05-05-06 13:46

Hej i gruppen

Jeg har et Abit ic7 max3 bundkort med indbygget lydkort, som er det jeg
bruger nu, men jeg fornemmer det er det der er flaskehalsen i nogle af de
spil jeg spiller. Jeg vil gerne have et andet lydkort sat i, men hvad skal
man vælge til en billig penge. Jeg skal ikke have noget med mixer mulighed,
volumeforstøver eller andet fancy, det skal bare være et der giver en
rimelig lyd i mine få spil jeg spiller, og så ind i mellem lidt musik.
Jeg har set hos shg.dk at de har Trust lydkort til knap 300.- er det noget
værd at smide i min maskine eller vil et Creative Audigy SE til 274.- være
et bedre valg, eller måske noget helt tredje ?

Hagar

Fra : John

Dato : 05-05-06 14:19

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne have et andet lydkort sat i, men hvad skal man
> vælge til en billig penge.

Kig evt her:
http://www.bjtrading.dk/menu.asp

(Se menuen i venstre side, og klik på Lydkort)

Billigere kan det næppe gøres..:)

Mvh John

Fra : Hagar

Dato : 05-05-06 14:59

> Kig evt her:
> http://www.bjtrading.dk/menu.asp
>
> (Se menuen i venstre side, og klik på Lydkort)
>
> Billigere kan det næppe gøres..:)
>
> Mvh John

Det er godt nok billigt, det må jeg sige
Tak for linket.

Hagar

Fra : John

Dato : 05-05-06 15:11

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er godt nok billigt, det må jeg sige
> Tak for linket.

Velbekomme! Mvh John

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-05-06 14:18

Hagar wrote:
> Hej i gruppen
>
> Jeg har et Abit ic7 max3 bundkort med indbygget lydkort, som er det
> jeg bruger nu, men jeg fornemmer det er det der er flaskehalsen i
> nogle af de spil jeg spiller.

Hvis du tænker på ydelsen, så prøv helt at slå lydkortet fra i bios, og evt.
også inde i spillet og se om det gør en forskel. Det plejer at dreje sig om
ganske få fps som et onboard sænker i forhold til et "godt" kort.

> [...]
> noget værd at smide i min maskine eller vil et Creative Audigy SE til
> 274.- være et bedre valg, eller måske noget helt tredje ?

Jeg ville tage Audigy kortet, som endda er billigere, såfremt du mener at
forskellen i lyd (EAX er nok den største forskel) og ydelse er opgraderingen
værd. Et Live! kort går for ca en hund brugt, og var måske en middelvej.

/Sune
-der ikke har meget til overs for x-fi kort, med eller uden tilspillede
kabler.

Fra : John

Dato : 05-05-06 14:40

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> /Sune
> -der ikke har meget til overs for x-fi kort, med eller uden
> tilspillede kabler.

Hvad er dog 'tilspillede kabler'? Noget med sort magi..? :)

Mvh John

Fra : Hagar

Dato : 05-05-06 14:58

> Hvad er dog 'tilspillede kabler'? Noget med sort magi..? :)
>
> Mvh John

Uha, tilspillede kabler er skam ren videnskab, tro mig, jeg har forsøgt mig,
men det er lang tid siden.

Hagar

Fra : John

Dato : 05-05-06 15:26

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Uha, tilspillede kabler er skam ren videnskab, tro mig

Lyder troværdigt. Jeg tror dig! :))

Mvh John

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-05-06 15:02

John wrote:

> Hvad er dog 'tilspillede kabler'? Noget med sort magi..? :)

Det er noget HIFI entusiaster mener giver bedere lyd......

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15674&PN=1&TPN=1

Min pointe var at man ofte betaler kassen for den sidste marginale del som
man aligevel ikke kan høre forskel på. I den anden grøft er der så folk der
mener at de kan høre forskel på om kablet er "spillet til" eller ej.

Fra : John

Dato : 05-05-06 15:29

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er noget HIFI entusiaster mener giver bedere lyd......

Så er det jo sikkert med guldbelagte stik og hele pibetøjet :)

Mvh John

Fra : Hagar

Dato : 05-05-06 15:37

> Så er det jo sikkert med guldbelagte stik og hele pibetøjet :)
>
> Mvh John

Det er ikke en gang nok, guld er kun til for at forhindre skidtet forvitre

Jeg har to kabler liggende fra "gammel tid" med guldstik og til en samlet
pris af 1500.-, men bliver de mere bekostelige, så kan jeg ikke høre
forskel.
Nå, det er en helt anden ting, lad os ikke rode mere i det, det er uden for
gruppens formål

Hagar

Fra : Peter Martinsen

Dato : 05-05-06 15:04

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
> [...]

Et X-fi kort spiller super super !

Mvh Peter

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-05-06 16:36

Peter Martinsen wrote:
> Et X-fi kort spiller super super !

Enig, men det er efter min mening ikke prisen værd. For 50% af prisen kan
man få noget som spiller 98% ligeså godt...hvordan man så lige regner sig
frem til 98% er en anden sag, men du er sikkert med på hvad jeg mener :)

Fra : Hagar

Dato : 05-05-06 15:05

> [...]
> en middelvej.
>
> /Sune
> -der ikke har meget til overs for x-fi kort, med eller uden tilspillede

Det der er mit problem med lyden, selv efter en opdatering af drivere, er at
lyden går galt. Når jeg spiller MOHAA, så hakker det helt VILDT når nogen
bruger det maskingevær der står på fod, så kan jeg ikke være med i spillet,
andre har ikke samme problem. Nu har jeg så lige testet mit Act Of War, og
der forsvinder lyden efter nogen tid, og ender med at spillet går død. Jeg
kan ikke forestille mig der er andet der gør problemerne, P4 2.8, 1Gb RAM,
G9800 Pro gfx. Når det nu er lyden der forsvinder eller svigter, er det for
mig mest logisk at det må være det indbyggede lydkort der volder
problemerne, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl

Hagar

Fra : John

Dato : 05-05-06 15:47

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når jeg spiller MOHAA, så hakker det helt VILDT når nogen
> bruger det maskingevær der står på fod, så kan jeg ikke være
> med i spillet

Online spil? Hvis ja, kan du lynteste din nethastighed her:
http://www.speedtest.ch/

> P4 2.8, 1Gb RAM

Flot..

> Når det nu er lyden der forsvinder eller svigter, er det for
> mig mest logisk at det må være det indbyggede lydkort der
> volder problemerne

Tvivler. Tror nærmere 'noget' dræner computerens kræfter, evt
diverse sikkerheds software, der kører i baggrunden. (Norton fx
sluger som bekendt en bunke resurser).

Mvh John

Fra : Hagar

Dato : 05-05-06 16:13

> [...]
>
> Tvivler. Tror nærmere 'noget' dræner computerens kræfter, evt diverse
> sikkerheds software, der kører i baggrunden. (Norton fx sluger som bekendt

Ja, det er online spil, men jeg slår altid de forskellige sager fra når jeg
spiller, og Norton bruger jeg ikke, og min hastighed på nettet er flere
gange testet til det den skal være 1024/128. Det er så kun MOHAA jeg spiller
online, men problemet opstår også med spillet Act Of War, og det spiller
jeg kun her lokalt på min egen maskine.
Jeg kan forstå på dine svar, at du tror jeg ikke har problemer med det
on-board lydkort, og har du ret, ja, så sparer jeg jo nogle mønter, så kom
endelig med flere forslag

Hagar

Fra : John

Dato : 05-05-06 16:54

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> problemet opstår også med spillet Act Of War, og det spiller
> jeg kun her lokalt på min egen maskine.

- så er det evt spørgsmålet, om 1 GB ram er nok..kender ikke så
meget til spil

> Jeg kan forstå på dine svar, at du tror jeg ikke har problemer
> med det on-board lydkort

Jamen prøv da blot et andet lydkort, det ku' jo være! Måske kan
du låne et til forsøget?

> kom endelig med flere forslag

Har vist ikke flere.. :(

Mvh John

Fra : Hagar

Dato : 05-05-06 17:38

> [...]
> spil

> Jamen prøv da blot et andet lydkort, det ku' jo være! Måske kan du låne et

Jeg kunne forestille mig at AOW skulle bruge en del RAM, men MOHAA har jeg
spillet med den halve RAM mængde, så det spil har rigeligt at gøre godt med.
Nå, nu er vi ved at dreje ind på et område der kræver en anden gruppe

Hagar