DDR-Ram Hastighed og bagudkompabilitet
Fra : Kenneth

Dato : 02-05-06 16:33

Hvis man sætter noget hurtigere DDR RAM i et bundkort end dette
understøtter - kører det så bare med den hastighed som bundkortet
understøtter ?

/Kenneth

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-06 17:24

Kenneth wrote:
> Hvis man sætter noget hurtigere DDR RAM i et bundkort end dette
> understøtter - kører det så bare med den hastighed som bundkortet
> understøtter ?
> /Kenneth

Ja - hastigheden er en max hastighed og rammen kan sagtens køre langsommere.

En undtagelse er hvis du kører dual channel - så skal de være samme
hastighed.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 02-05-06 19:18

> Ja - hastigheden er en max hastighed og rammen kan sagtens køre
langsommere.

dvs at man kan sætte PC3200/DDR400, 128 MB, 184-pin, i et board der er til
PC2100/266, 184-pin?

Per?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-06 19:39

Den rigtige fotograf wrote:
> dvs at man kan sætte PC3200/DDR400, 128 MB, 184-pin, i et board der
> er til PC2100/266, 184-pin?
> Per?

Ja - der sælges stort set ikke PC2100 ram i vore dage - derfor er CP3200 ram
normalt billigere, så der er ingen grund til at købe den langsomme.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Steen

Dato : 03-05-06 17:14

Jan Vestergaard wrote:

> Ja - hastigheden er en max hastighed og rammen kan sagtens køre
> langsommere.
>
> En undtagelse er hvis du kører dual channel - så skal de være samme
> hastighed.

Er dual channel, hvor man bruger begge rampladser på bundkortet?

Jeg skulle også til at stile dette spørgsmål, med om man kunne blande ddr266
og ddr400 ram.

Hilsen

Steen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-05-06 18:47

Steen wrote:
> Er dual channel, hvor man bruger begge rampladser på bundkortet?

Nej - ikke nødvendigvis - nogle nyere bundkort bruger en teknik "Dual
Channel" hvor rammen bruges parvis - det giver bedre udnyttelse/hastighed på
rammen - men kræver at blokkene er ens to og to - men på de fleste kort.er
det ikke noget problem at blande rammen.

> Jeg skulle også til at stile dette spørgsmål, med om man kunne blande
> ddr266 og ddr400 ram.

Det vil normalt ikke være noget problem - de vil så bare begge køre som
DDR266.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Steen

Dato : 03-05-06 19:48

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> kort.er det ikke noget problem at blande rammen.

> Det vil normalt ikke være noget problem - de vil så bare begge køre som

tak