Signalforstyrrelser, Cordless Desktop
Fra : Jan Tønder

Dato : 02-05-06 13:08

Hej.

På arbejdet er vi to personer der har samme trådløse desktop,
"Logitech® Cordless Desktop® LX 300".

Desværre forstyrrer det ene tastatur's signaler det andet tastatur.
Hver gang min kollega skriver og jeg ligeledes skriver "overhører" min
modtager diverse tegn etc.

Vi har prøvet at connecte sender/modtager igen samt prøvet at aktivere
kryptering på begge tastaturer, men uden held.

Nogen der ved hvad man ellers kan gøre - for det kan da ikke være
meningen. Tænk hvis alle mine kolleger i vores åbne kontormiljø havde
det samme tastatur - det ville være en "griner", men ikke særlig smart

Mvh Jan T

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-05-06 20:08

Jan Tønder (slet HIKKS) wrote:

> [...]
>
> Vi har prøvet at connecte sender/modtager igen samt prøvet at aktivere
> kryptering på begge tastaturer, men uden held.

Har I ikke en manual?

Man plejer da at kunne skifte kanal, og for det meste har den slags udstyr
to eller fire kanaler at vælge imellem. Kan I ikke skifte kanal, er
løsningen nok kun at skifte hele sættet.

Prøv at sætte det hele op, så det virker. Tryk så på knappen på modtageren
og derefter på mus og keyboard. Gør det evt. tre eller fire gange, men I må
*ikke* tage strømmen eller ledningerne fra, fordi så starter den igen op på
den første kanal. Normalt skifter de kanal, når man aktiverer søgeknappen.

Claus

Fra : Michael Schrøder

Dato : 03-05-06 08:07

> Man plejer da at kunne skifte kanal, og for det meste har den slags udstyr
> to eller fire kanaler at vælge imellem. Kan I ikke skifte kanal, er
> løsningen nok kun at skifte hele sættet.

Følsomheden er også meget afhængig at placeringen af modtageren, så prøv at
flytte den op på skrivebordet og hen til mus og tastatur...

/Michael

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-05-06 14:12

"Michael Schrøder" <kmdmls@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Følsomheden er også meget afhængig at placeringen af modtageren, så prøv
> at flytte den op på skrivebordet og hen til mus og tastatur...

Helst ikke for tæt på da du så får overstyring, og da slet ikke i nærheden
af skærmen. Prøv en afstand til keyboard og mus på ca ½ meter samt 1 hel
meter til skærm. Har set eksempler på at to sæt ikke ville køre i nærheden
af hinanden.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as