Hjælp.. Min PC fryser konstant
Fra : pm

Dato : 02-05-06 10:44

Til trods for geninstallering af XP..så fryser maskinen efter blot opstart
af 1 program...Ingen knapper kan påvirkes.
Det synes som om det er hukommelsen som svigter, men den er vistnok 1024
mb....såee ??
Nogen forslag..evt til program ( hentet på nettet) der kan diagnostisere ??

På forhånd tak

pm

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-05-06 10:50

On Tue, 2 May 2006 11:43:45 +0200, pm wrote:

> Nogen forslag..evt til program ( hentet på nettet) der kan diagnostisere ??

Memtest86 kan teste din ram:

http://www.memtest86.com/

Du kan hente en ISO som du brænder over på CD og booter fra.

Lad den køre et godt stykke tid, f.eks. natten over eller mens du er på
arbejde/skole.

--
np: Chris Liebing - Live Mayday 06
http://www.last.fm/user/front243/

Fra : Aksel

Dato : 02-05-06 20:50

> [...]
>
> Du kan hente en ISO som du brænder over på CD og booter fra.
>
> Lad den køre et godt stykke tid, f.eks. natten over eller mens du er på

Hvis den test viser at RAM er OK kan du prøve at gå ind i BIOS og nedsætte
RAM clock frekvensen, det hjælper somme tider.

Hilsen Aksel

Fra : pm

Dato : 02-05-06 22:02

Takker for svarene.... genindlæser og tester derefter

pm

Fra : Jesper

Dato : 06-05-06 22:07

On Tue, 02 May 2006 11:49:46 +0200, Thomas Jespersen wrote:

> On Tue, 2 May 2006 11:43:45 +0200, pm wrote:
>

> Nogen forslag..evt til program ( hentet på nettet) der kan diagnostisere ??

Jeg har engang haft et problem noget lignende som viste sig at skyldes
grafikkortet - så prøv at opgradere til den nyeste driver. Dem kan du
hente hos nvidia eller ATI, alt efter hvad du har i dyret....