Genopladelige batterier??
Fra : Dr. Phil

Dato : 01-05-06 22:10

Hejsa.
Ved ikke om det er offtopic...men jeg har et HP M417 digitalkamera og
genopladelige batterier til.
Problemet er ,at selv om batterierne bliver helt afladet/genopladet,så kan
jeg kun tage ca. typisk 10-15 billeder pr. opladning.
Jeg plejer at slå skærmen fra, når jeg tager billeder,for at yderligere
spare på strømmen.

Er det normalt ??

Batterierne er nogen :
"HAMA"
Min. Capacity 2350 mAh
typ. Capacity 2500 mAh

Hvad skal jeg ellers bruge??

Står og skal til bryllup på lørdag...

Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 02-05-06 07:55

Nu kender jeg ikke dit kamera, men 10-15 billeder kan vel ikke være
standard.
Så mon ikke, det er batterierne, der er ved at være trætte?
Hvilken type er de? NiCa ell. NiMh?
Hvilken størrelse har de? For hvis de har standard størrelse kunne du jo
prøve med nogle almindelige for at sammenligne.
(Da skal du så blot huske på, at alm. batterier har mere strøm end de
genopladelige).

Lars

Fra : Dr. Phil

Dato : 02-05-06 19:26

"Lars Mortensen [2630 / 1113]" <lars.mortensen@FJERNofir.dk> skrev i en
meddelelse news:44570330$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> prøve med nogle almindelige for at sammenligne.
> (Da skal du så blot huske på, at alm. batterier har mere strøm end de

Det er NiMh.
Jeg har prøvet alm. batterier (AA),men der kan jeg kun tænde,tage et billede
og så er det slut.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-05-06 20:01

Dr. Phil wrote:

> [...]
> afladet/genopladet,så kan jeg kun tage ca. typisk 10-15 billeder pr.
> opladning. Jeg plejer at slå skærmen fra, når jeg tager billeder,for at

Nej, det er dælme ikke normalt. Enten er dine batterier defekte, eller dit
kamera er ved at gå død.

Glem alt om alkaline, de er uanvendelige til digitalkameraer. Har du ikke en
anden lader og batterier, du kan prøve. Dem fra Aldi kan jeg varmt anbefale,
de kører fantastisk godt her. Jeg har mange forskellige, men ingen der
holder strøm så godt som dem. Men det er snart længe siden de havde dem.
Ellers er Carmelion fra Harald Nyborg også fine til prisen.

Claus

Fra : Kent Friis

Dato : 03-05-06 18:31

Den Mon, 1 May 2006 23:09:33 +0200 skrev Dr. Phil:
> [...]
> Problemet er ,at selv om batterierne bliver helt afladet/genopladet,så kan
> jeg kun tage ca. typisk 10-15 billeder pr. opladning.

Prøv at køre dem helt ned, og lad dem op igen nogen gange.

Jeg nuppede batterierne fra digicam'et til scanneren (havde ikke
andre), og efter et par gange de er blevet ladet op synes jeg de
holder meget længere.

Scanneren kører nok også batterierne en del længere ned før den melder
ingen strøm - hvis din lader har en funktion til at aflade batterierne
(ofte sammen med test-lampen), så brug den inden du lader batterierne
op igen efter kameraet har meldt ingen strøm.

NiMh skulle i princippet kunne holde til at blive ladet op uden at
blive afladet ind imellem (i modsætning til NiCd, som ikke kan), men
de har alligevel godt af at blive helt afladet en gang imellem,
i hvert fald hvis man skal tro min bog om digital-kameraer - og nu
også min egen erfaring.

Mvh
Kent

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 05-05-06 10:29

"Dr. Phil" <123@123.dk> den 2. maj 2006 kl. 20:26 +0100 skrev:
>Jeg har prøvet alm. batterier (AA),men der kan jeg kun tænde,tage et
>billede
>og så er det slut.

Så er der noget i vejen med dit kamera. Hvis der stadig er garanti på (u.
2 år), så er det bare retur til forhandleren med det.

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-06 20:05

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Så er der noget i vejen med dit kamera. Hvis der stadig er garanti på (u.
> 2 år), så er det bare retur til forhandleren med det.

Er der da normalt 2års garanti på et HP produkt?

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 06-05-06 06:42

Batterier er der normalt ikke 2 års reklamationsret på
batterier er forbrugsstoffer.