Dimension 9150
Fra : Morten Just Jensen

Dato : 30-04-06 11:23

Hej Nørder

Jeg vil hører om der er nogen som har nogle erfaringer med ovenstående
produkt.
Jeg har kigget på en model med følgende configuration

- Processor Intel® Pentium® D 920 Dual Core Processor (2.80GHz, 800MHz FSB,
2x2MB cache)
- Microsoft operativsystem Original Windows® XP Professional
- Hukommelse 4096MB Dual Channel DDR2 533MHz (4x1024MB)
- Harddisk 320GB SATA RAID 0 Stripe (2x160GB (7200rpm) harddisker med
DataBurstT cache)
- Optisk drev 16x max. DVD+/-RW & 16x DVD-ROM
- Grafikkort 256MB nVidia® GeForce® 7800GTX Single Card Grafikkort
- Lydkort Sound Blaster X-Fi Xtreme Music Card, PCI Dolby Digital, 7.1
Speaker Surround

Er der nogen som mener noget omkring denne konfiguration. og er der nogen
som kan sige mig hvorfor jeg skulle vælge Media Center XP frem for Pro så
vil jeg gerne hører fra dem

Og så lige de vigtige maskinen skal kunne anvendes til at programmere,
spille og se film på. Det er ikke lykkes mig at finde et sted som kan give
mig et MS OS Matrix således jeg kan se hvad de forskellige OS kan tilbyde.
Så jeg er mest interesseret i at vide om jeg skal vælge MCE eller PRO. da
jeg er i tvivl om MCE kan tilbyde de samme udviklingsmuligheder som PRO ift.
IIS .net osv

En anden ting er Grafik og lydkort. om der er nogen som kan fortælle mig
hvor godt 7300 er ift spil som WoW og EVE

På forhånd tak for repons. håber at i kan give mig nogle guldkorn.
/Just

Fra : Henning

Dato : 30-04-06 11:41

On Sun, 30 Apr 2006 12:22:39 +0200, "Morten Just Jensen"
<just_jensen@hotmail.com> wrote:

>Hej Nørder
>
>Jeg vil hører om der er nogen som har nogle erfaringer med ovenstående
>produkt.
Du bør nok fortælle de uindviede, at der er tale om en Dell -
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_Q1_W12_dimen_9150_d04916a?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

> [...]
>- Hukommelse 4096MB Dual Channel DDR2 533MHz (4x1024MB)
>- Harddisk 320GB SATA RAID 0 Stripe (2x160GB (7200rpm) harddisker med
Lad være - Raid0 er noget Gud opfandt i vrede. Mister du een disk
mister du alt! Der er intet vundet i hastighed, lige meget hvad
diverse tests fortæller dig. Du kan ikke mærke det i virkeligheden!

> [...]
>som kan sige mig hvorfor jeg skulle vælge Media Center XP frem for Pro så
hvorfor Pro frem for Home? Eneste større forskel er, at Home ikke kan
logge på et domæne. Som hjemmemaskine er der ingen grund til at betale
ekstra for Pro-udgaven.

Fra : Morten Just Jensen

Dato : 30-04-06 20:31

> Du bør nok fortælle de uindviede, at der er tale om en Dell -
> http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_Q1_W12_dimen_9150_d04916a?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Ups. Det må I undskylde

> Lad være - Raid0 er noget Gud opfandt i vrede. Mister du een disk
> mister du alt! Der er intet vundet i hastighed, lige meget hvad
> diverse tests fortæller dig. Du kan ikke mærke det i virkeligheden!

Ja ok. det er så noget jeg vil tage op til overvejelse

> hvorfor Pro frem for Home? Eneste større forskel er, at Home ikke kan
> logge på et domæne. Som hjemmemaskine er der ingen grund til at betale
> ekstra for Pro-udgaven.

Hvad med IIS muligheden er den også tilstede i XP MCE? er der nogen der kan
sige det for så bliver jeg nok ved den.

/Just