PSU og varme/temp
Fra : Autocadster

Dato : 29-04-06 16:13

Hvad er den normale temp i en Antec 450w PSU der sider med følgende
hardware: (ligger pt. på 49,7)

P4 3ghz (ligger pt. på 25,3 grader)
Grafikkort
4x200gb hardiske
2x NEC DVD brændre
1024mb ram
Mobo
Trådløst PCI netkort
Logitech Bluetooth dongle
3 blæsere
Aerogate 3 contr.

--
Autocadster

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 17:52

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er den normale temp i en Antec 450w PSU der sider med følgende
> hardware: (ligger pt. på 49,7)
>
> P4 3ghz (ligger pt. på 25,3 grader)
> Grafikkort
> 4x200gb hardiske
> 2x NEC DVD brændre
> 1024mb ram
> Mobo
> Trådløst PCI netkort
> Logitech Bluetooth dongle
> 3 blæsere
> Aerogate 3 contr.
>
> --
> Autocadster

Uden at kende temp. på min egen psu, så vil jeg mene at du ligger helt godt.
Specielt din cpu-temp kan jeg godt li' Pas dog på harddiskene, jeg kunne
forestille mig at de sidder tæt, så en "puster" foran dem ville gøre lykke
( hvis ikke du har en i forvejen se'følli' )

mvh
Ebbe

Fra : Autocadster

Dato : 29-04-06 18:03

Ebbe [7000] tastede sig til følgende indlæg
News:445399b5$0$864$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Uden at kende temp. på min egen psu, så vil jeg mene at du ligger
> helt godt. Specielt din cpu-temp kan jeg godt li'

Hvad ligger sådan en på ved normal brug ?

> Pas dog på
> harddiskene, jeg kunne forestille mig at de sidder tæt, så en
> "puster" foran dem ville gøre lykke

36,3 er der mellem diskene, men av mit grafikkort siger 63,4

--
Autocadster

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 19:37

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad ligger sådan en på ved normal brug ?

Jeg har en p4-3.66 her ved siden af, og der ligger temp. ved idle på omkring
32-35 grader. Ved ikke hvad den ligger på ved fuld tryk, men blæseren
begynder ihvertfald at køre

> 36,3 er der mellem diskene, men av mit grafikkort siger 63,4

Måler du bare på luften mellem diskene, eller udlæser du fra deres egen
temp. sensor ?
Grafikkort tør jeg ikke udtale mig om, jeg har ikke nogen "vilde", men det
lyder for mig til at være smålunt.

mvh
Ebbe

Fra : Autocadster

Dato : 29-04-06 20:03

News:4453b24e$0$858$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Måler du bare på luften mellem diskene, eller udlæser du fra deres
> egen temp. sensor ?

Bare i mellem, hvordan måler man direkte ?

--
Autocadster

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 22:12

> Ebbe [7000] tastede sig til følgende indlæg
>
> Bare i mellem, hvordan måler man direkte ?
>
> --
> Autocadster

Der findes et udmærket lille program der hedder dtemp (freeware) her:
http://private.peterlink.ru/tochinov/
Og ellers kan Everest bruges, er ikke gratis: http://www.lavalys.com/ men
knaldgodt.

mvh
Ebbe

Fra : Rander

Dato : 30-04-06 00:29

Sat, 29 Apr 2006 23:11:30 +0200 brugte "Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> 28
linier på at fortælle dette til dk.edb.hardware:

>Der findes et udmærket lille program der hedder dtemp (freeware) her:
>http://private.peterlink.ru/tochinov/
>Og ellers kan Everest bruges, er ikke gratis: http://www.lavalys.com/ men
>knaldgodt.

Så bliver jeg nødt til at spørge...

Dtemp melder hhv. 28, 29, 31 og 31 på mine fire Seagate-diske (SATA). Det
er vel okay, eller hvad?

Hvis det betyder noget, så er det ikke under belastning...
http://rander.dk (finally up again!)

De fleste mænd, der ikke er gift i en alder af 35,
er enten homoseksuelle eller virkeligt kloge. (Becky Rodenbeck)

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 08:44

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er vel okay, eller hvad?
>
> Hvis det betyder noget, så er det ikke under belastning...

Det er ihvertfald temperaturer jeg selv er godt tilfreds med, lige nu 21 på
Samsung, 29 på Maxtor, 31 på Exelstor. Mener jeg så et skema engang, som
fortalte, at ved 50 grader nedsatte man livet væsentligt på HD, og ved 60
var det ved at være kritisk. Men kan selvfølgelig ikke finde det mere.

mvh
Ebbe

Fra : John

Dato : 30-04-06 00:53

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse

> Og ellers kan Everest bruges, er ikke gratis

Jojo... Everest Home Edition 1.51, sidste gratis-version m/
software-visning ka' hentes her:

http://oldversion.com/program.php?n=everesthome

Mvh John

Fra : Ken

Dato : 01-05-06 09:12

On Sat, 29 Apr 2006 17:12:45 +0200, "Autocadster"
<autocadster@gmail.com> wrote:

> Hvad er den normale temp i en Antec 450w PSU der sider med
> følgende hardware: (ligger pt. på 49,7)

+40°C