"tuning" af brænder
Fra : Mindstorms

Dato : 16-06-01 14:19

Jeg har en HP 8100 4x/2x/24x
Jeg har hørt noget om, at man kan tvinge sin brænder op i fart. D.v.s. at
man f.eks. kan tvinge den til at brænde 6x ved at opdatere firmwaren. Nogen
der ved noget om det? Og hvor man evt. kan få fat i sådan noget?

På forhånd tak

Anders

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-06-01 14:24

Hej Anders

Kik her, og lad være!
http://www.tweakhardware.com/burner/

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 17-06-01 13:28

Michael Lund Sørensen wrote:

> Hej Anders
>
> Kik her, og lad være!
> http://www.tweakhardware.com/burner/

Har du nogen særlig grund til at man skulle lade være?
Jeg har da "opgraderet" min Ricoh 6x/4x/32x (7063A) til en 8x/8x/32x
(7083A) uden nogen problemer?
Mine 8x brændinger kører fint?

   Henrik

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-06-01 13:42

Jep.
HP's brændere er i virkeligheden et OEM produkt*). Det betyder at to
eksemplarer af den samme model kan være total forskellig inden i! Hvis ikke
du ved nøjagtigt hvilken udgave du har så kan det gå grueligt galt. Det har
været omtalt et par gange i news:dk.edb.hardware.cd-rom med netop HP drev.
Og Hardwaretweak og CDR-Info's opgraderings guider advarer mod det.

*) HP laver ikke drevne selv men køber dem og lægger dem i en HP kasse.
Leverandører: Philips, Sony og senest Sanyo, ja selv HP har nu fået
BurnProof... (Dog ikke på de modeller der kom for en måned siden, men på
"CD12ri"-modellen.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 17-06-01 14:08

> [...]
> været omtalt et par gange i news:dk.edb.hardware.cd-rom med netop HP drev.
> Og Hardwaretweak og CDR-Info's opgraderings guider advarer mod det.

O.K. så er jeg med.
Tak for forklaringen.

   Henrik

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-06-01 15:00

> [...]
> Jeg har hørt noget om, at man kan tvinge sin brænder op i fart. D.v.s. at
> man f.eks. kan tvinge den til at brænde 6x ved at opdatere firmwaren.

Nej... med 8100'eren, som jeg også har, er der ikke noget at gøre. Den
holder kun til 4x.

- Lars