Linksys WRT 54G Router
Fra : Johnny Andersen

Dato : 26-04-06 19:16

Hejsa

Jeg har sådan en fætter. Vi får snart 10/10 Mbit. men jeg mener, at have
læst et sted, at den kun understøtter 8 Mbit. på WAN siden.
Er der nogle, som ved om det er rigtig?

/Johnny

Fra : Jens G

Dato : 26-04-06 20:25

On Wed, 26 Apr 2006 20:15:31 +0200, "Johnny Andersen"
<netsat_99@yahoo.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Jeg har sådan en fætter. Vi får snart 10/10 Mbit. men jeg mener, at have
>læst et sted, at den kun understøtter 8 Mbit. på WAN siden.
>Er der nogle, som ved om det er rigtig?

Det er ikke nemt at finde oplysning om det på Nettet, men det kommer
vist an på hvor meget routeren har at lave.

Jo flere features man bruger, jo mere travlt får processoren, og jo
mindre kan den klare at få igennem.

Du kommer næsten til at lade det komme an på en prøve, nu du får
chancen. Du behøver vel ikke skifte routeren før du ved om den kan
klare mosten?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Johnn Nekman

Dato : 26-04-06 21:07

On Wed, 26 Apr 2006 21:24:59 +0200, Jens G <nospam051214@kabelmail.dk>
wrote:

>Det er ikke nemt at finde oplysning om det på Nettet, men det kommer
>vist an på hvor meget routeren har at lave.
Google er altid nice:
Søgning efter "Max Wan Speed wrt54g" gav som første link:
http://www.tomsnetworking.com/2005/06/06/linksys_wrt54g_wireless/page6.html

de måler 20Mbps. Så de 10Mbit når den nok nemt ved få forbindelse, men
kører man noget p2p med mange connections kan tallet måske være
anderledes.
--
Mvh Johnn

Fra : Johnny Andersen

Dato : 26-04-06 21:23

"Johnn Nekman" <my@mail.private> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> de måler 20Mbps. Så de 10Mbit når den nok nemt ved få forbindelse, men
> kører man noget p2p med mange connections kan tallet måske være

Tak for svarene. Vi køre kun trådløs og vil naturligvis gerne have det meste
ud af forbindelsen.
Hvis der er noget P2P - må jeg vist lige have fat i knægten

Med venlig hilsen

Johnny

Fra : Jens G

Dato : 27-04-06 18:07

On Wed, 26 Apr 2006 22:23:10 +0200, "Johnny Andersen"
<netsat_99@yahoo.dk> wrote:

>"Johnn Nekman" <my@mail.private> skrev i en meddelelse

OK, jeg søgte må max bandwidth wrt54g, og fik nok for mange resultater
til at finde måleresultater.

>Tak for svarene. Vi køre kun trådløs og vil naturligvis gerne have det meste
>ud af forbindelsen.

Bl.a trådløst belaster CPU'en. Hvis man også kører noget QOS og
portforwarding kommer der yderligere belastning.

>Hvis der er noget P2P - må jeg vist lige have fat i knægten

Eller lad det komme an på en prøve.

Om min egen WRT54GS med dd-wrt v23 firmware har jeg læst at den kan
komme ned på ca. 7Mb/s hvis QOS har meget at lave.

Omvendt har jeg også læst at den uden QOS kan komme op på 23.

Fra : Jens G

Dato : 30-04-06 07:01

On Wed, 26 Apr 2006 22:06:34 +0200, Johnn Nekman <my@mail.private>
wrote:

>Søgning efter "Max Wan Speed wrt54g" gav som første link:
>http://www.tomsnetworking.com/2005/06/06/linksys_wrt54g_wireless/page6.html

Opdagede at der også er et chart hvor man kan sammenligne throughput
for forskellige routere:
http://www.tomsnetworking.com/2006/03/31/hardware_router_chart/page2.html