switchbox med dvi udgang
Fra : Jens Brandt

Dato : 26-04-06 13:05

Hej

Jeg har ledt efter en switchbox med dvi ind og ud, samt usb indgang og
udgang.
Det er let nok at finde en med vga, men de jeg har funde med dvi koster
en del mere end de med vga.
Er det blot sådan eller eller er de nogen der kan anbefale sådan en
switchbox.

jeg skal blot forbinde to pc'er til samme skærm og så også dele usb
keybord og mus

-/Jens
----------------
reply my mail:
remove 'nomail.'

Fra : Martin K. R.

Dato : 26-04-06 14:26

"Jens Brandt" <JensBrandt@NOMAIL.mail.tele.dk> wrote in message
> [...]

>switchbox.

>jeg skal blot forbinde to pc'er til samme skærm og så også dele usb

Jeg købte en Belkin SOHO med 4 x DVI. Den er ganske rigtigt noget dyrere end
en standard KVM switch (tror jeg gav ca. 1600 kr.).
Til gengæld var den 'a pain in the a..' fordi de 4 DVI stik var sat så tæt,
så man ikke kunne bruge standard DVI kabler uden at skære i stikkenes
plastickapper. Om man kunne bruge Belkin egne (dyre) DVI kabler, ved jeg
ikke, for så langt kom jeg aldrig...

En anden ting som gjorde at jeg opgav:
Jeg var vant til en KVM switch (VGA + 2 * PS/2) hvor man lynhurtigt switcher
mellem to maskiner med et tastetryk. Ofte skiftede jeg med sekunders
mellemrum frem og tilbage mellem dem.
Med DVI switchens USB forbindelser til mus og keyboard skal man først gennem
'ding-dong' cirkuset og derefter vente på at driveren loades hver gang. Det
var ubrugeligt i praksis.
Hvis man kun har tænkt sig at switche mellem maskinerne 'once in a blue
moon', så er det sikkert en OK løsning.

/Martin