Ingen lyd på Winfast 2000 TV-kort
Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 23-04-06 08:04

Jeg har nu pudslet på med lydinstillinger på min winfast software men - der
kommer fint billed, men ingen lyd. Der fin windows lyd på kan sku ikke lige
hitte ud af fejlen

Kan nogen hjælpe?

PS. Jeg kører Windows XP Pro SP2 fuld opdateret

Mvh
Allan

Fra : JJ

Dato : 23-04-06 09:58

"Allan S. Kristiansen" <allan@hullet-valby.dk> wrote in message
> [...]
> lige hitte ud af fejlen
>
> Kan nogen hjælpe?
>
> PS. Jeg kører Windows XP Pro SP2 fuld opdateret

Har du husket ledningen fre TV-kortet til line-in på dit lydkort ?

JJ

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 23-04-06 13:24

"JJ" <jj@get.kd> skrev i en meddelelse

> Har du husket ledningen fre TV-kortet til line-in på dit lydkort ?
>
> JJ
Ja og det brummer også når jeg sætter stikket i men der er ikke lyd ud fra
TV-kortet og det er ikke "Mutet"
mvh
Allan

Fra : JK

Dato : 23-04-06 17:09

On Sun, 23 Apr 2006 14:23:47 +0200, "Allan S. Kristiansen"
<allan@hullet-valby.dk> wrote:

>"JJ" <jj@get.kd> skrev i en meddelelse

>Ja og det brummer også når jeg sætter stikket i men der er ikke lyd ud fra
>TV-kortet og det er ikke "Mutet"

For mig var det aux på lydkortet, der skulle forbindes med tv-kortet
(leadtek expert 2000).

mvh

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-04-06 17:30

JK wrote:
> For mig var det aux på lydkortet, der skulle forbindes med tv-kortet
> (leadtek expert 2000).

Det er formentlig underordnet om man bruger den ene eller den anden af de
to.

Men i kontrolpanel -> Lyde og lydenheder -> Lydstyrke -> Avanceret -> Line
(eller Aux)

- der skal man lige checke om denne lydkilde er aktiveret og om der er
skruet op for lydstyrken for denne lydkilde.

Den kan være deaktiveret eller skruet helt ned.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 23-04-06 19:25

> [...]
> skruet op for lydstyrken for denne lydkilde.
>
> Den kan være deaktiveret eller skruet helt ned.

Det ser ud som det hele er som det skal være - bortset fra at
der ike kommer lyd ud af TV kortet , lydkortet virker som
det skal har prøvet at komme audio ind på lydkortet og
det spiller som det skal - det er ligesom om det er TV-kortet
der ikke er sat ordentligt op.. jeg har haft lyd på bare på en
anden windows installation - men samme PC

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 21:32

"Allan S. Kristiansen" Du kan nemt tjekke om lydkortet er deffekt ved at
tilslutte dine højtalere direkte til TV kortet, medmindre det da sender sin
lyd internt i kabinettet (det gør mit Asus kort nemlig, så...)

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 21:33

Prøv at tilslutte dine højtalere direkte til tv kortet...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-04-06 21:38

Allan S. Kristiansen wrote:
> der ikke er sat ordentligt op.. jeg har haft lyd på bare på en
> anden windows installation - men samme PC

Ja - derfor var det også en nærliggende tanke, at "Line" var deaktiveret i
lydstyrke - så vil al anden lyd være Ok, men den der kommer via "Line" vil
mangle.

Men når den ikke er det, så har jeg desværre ikke et bedre bud.

Jan