DVB-T og DVB-S i samme PC ?
Fra : TGSC

Dato : 19-04-06 20:53

Hej,
er der nogen der har både DVB-T (antenne) og DVB-S (satellit) kørende
i samme PC ?
Hvilket udstyr bruger I, og hvordan kører det ?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-04-06 08:19

TGSC wrote:
> Hej,
> er der nogen der har både DVB-T (antenne) og DVB-S (satellit) kørende
> i samme PC ?
> Hvilket udstyr bruger I, og hvordan kører det ?

Dvb-s:
Skystar2 PCI / Progdvb.com
Dvb-t:
Nebula PCI / DigiTV

Begge dele kørte ovenud herligt, dog ikke på samme tid. Det sad i en
P3..800MHz vistnok (eller deromkring), på et 5200 passivt kølet gfx kort.
Sætter man det i en hurtigere spand tror jeg nemt det kan kan køre på samme
tid, bare man lige har styr på at kun 1 program bruger overlay'et. ProgDVB
er ret flexibel der, og kan også sættes op til at bruge gpu'en til at dekode
mpeg med. Et Dvb-S kort med onboard dekoder hjælper nok også på det.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-04-06 09:07

TGSC wrote:
> Hej,
> er der nogen der har både DVB-T (antenne) og DVB-S (satellit) kørende
> i samme PC ?
> Hvilket udstyr bruger I, og hvordan kører det ?

Jepper

Avermedia Hybrid+FM til DVB-T, radio FM o analogt TV og et Hauppauge
NOVA-S til satelit. Der er ingen problemer i at bruge kortene samtidigt
(bortset fra diverse begrænsninger af MCE)

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Bo

Dato : 20-04-06 15:03

TGSC wrote:
> Hej,
> er der nogen der har både DVB-T (antenne) og DVB-S (satellit) kørende
> i samme PC ?
> Hvilket udstyr bruger I, og hvordan kører det ?

Technisat Skystar 2 og Twinhan USB DVB-T i DVBViewer Pro. DVBViewer Pro kan
håndtere begge på samme tid og bortset fra at øverste linie på DR
undertekster er noget ulden i kanten så virker DVB-T undertekster også.

Fra : Johnny

Dato : 21-04-06 10:19

> [...]
> Pro kan håndtere begge på samme tid og bortset fra at øverste linie
> på DR undertekster er noget ulden i kanten så virker DVB-T

Jeg er i kontakt med Christian der er hovedmanden bag DVBViewer og håber på
at kunne hjælpe ham med at løse DR1 tekst problemerne.

Johnny
--
Nyheder og information om den digitale tv-verden.
www.digitalt.tv

Fra : Anders Majland

Dato : 26-04-06 15:50

> Technisat Skystar 2 og Twinhan USB DVB-T i DVBViewer Pro. DVBViewer Pro
> kan håndtere begge på samme tid og bortset fra at øverste linie på DR
> undertekster er noget ulden i kanten så virker DVB-T undertekster også.

Jeg roder med en demo af myTheatre. Den understøtter begge, men ikke
samtidigt. Dvs jeg bestemmer med en commandline parameter om det -t eller -s
kortet jeg vil anvende. Ved at kopiere hele mappen skulle det være muligt at
køre med begge samtidigt (f.eks for at kunne optage fra begge samtidigt)

Fra : TGSC

Dato : 20-04-06 17:16

Wow, tak for svarene! Rart at få præcise svar hurtigt.
Jeg mente bare om kortene kunne være i samme PC så man nemt kunne
skifte TV-program, men at høre at de kan vise billede samtidigt er
endnu bedre.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-04-06 10:43

Johnny wrote:

> Jeg er i kontakt med Christian der er hovedmanden bag DVBViewer og håber på
> at kunne hjælpe ham med at løse DR1 tekst problemerne.

Hvad mener han så om:
http://lists.gnumonks.org/pipermail/tech/2005-July/000041.html

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Johnny

Dato : 21-04-06 23:15

> Hvad mener han så om:
> http://lists.gnumonks.org/pipermail/tech/2005-July/000041.html

Det ved jeg såmænd ikke. Der var vist en længere tråd på DVBViewer forummet
om det. Jeg har prøvet mediaportal, men det var bestemt ikke ligeså stabilt
som DVBViewer er, så noget må han kunne :)