|
| Tidsforløb for RMA sag? Fra : Per Nielsen |
Dato : 19-04-06 07:28 |
|
Hvad er det "normale" tidsforløb for en RMA sag?
Mandag d. 20/3 sender jeg en Antec Truepower 480W PSU tilbage til PC
Focus som RMA indenfor 2 års reklamationsperioden. Via track & trace kan
jeg se at de modtager den dagen efter, tirsdag d. 21/3. Tirsdag d. 28/3
får jeg en e-mail om at de har modtaget PSU'en. Herefter er der intet
sket overhovedet, og 2 e-mails jeg har sendt dem vedr. RMA sagen er ikke
blevet besvaret.
Så lang tid og dårlig support vedr. RMA har jeg ikke oplevet før. Nogen
der evt. har nogle gode ideer, eller kan jeg ikke gøre andet end at
sætte mig ned og vente videre?
| |
Lars Mortensen [2630~ (19-04-2006)
| Kommentar Fra : Lars Mortensen [2630~ |
Dato : 19-04-06 08:09 |
|
Ring dem ned og hvis ikke det hjælper, så er der kun forbrugerombudsmanden.
Spørgsmålet er så, om varens pris er under bagatelgrænsen.
Lars
| |
Per Nielsen (19-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Nielsen |
Dato : 19-04-06 08:27 |
|
Lars Mortensen [2630 / 1113] wrote:
> Ring dem ned og hvis ikke det hjælper, så er der kun
> forbrugerombudsmanden. Spørgsmålet er så, om varens pris er under
> bagatelgrænsen.
Man kunne vel nævne forbrugerombudsmanden i "tø føne" (telefonen)
PSU'en har fakturadato 1/9-2004 og købsprisen var da 883,-. Hvor ligger
bagatelgrænsen for en sådan vare?
| |
Kim (19-04-2006)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 19-04-06 09:02 |
|
On Wed, 19 Apr 2006 09:26:47 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:
>Man kunne vel nævne forbrugerombudsmanden i "tø føne" (telefonen)
>PSU'en har fakturadato 1/9-2004 og købsprisen var da 883,-. Hvor ligger
>bagatelgrænsen for en sådan vare?
Spørg i den rette gruppe : news:dk.forbruger
fut : dk.admin.netikette
--
Kim
| |
FedeDorit (19-04-2006)
| Kommentar Fra : FedeDorit |
Dato : 19-04-06 09:50 |
|
"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4445e5ef$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars Mortensen [2630 / 1113] wrote:
>> Ring dem ned og hvis ikke det hjælper, så er der kun
>> forbrugerombudsmanden. Spørgsmålet er så, om varens pris er under
>> bagatelgrænsen.
>
> Man kunne vel nævne forbrugerombudsmanden i "tø føne" (telefonen)
>
> PSU'en har fakturadato 1/9-2004 og købsprisen var da 883,-. Hvor ligger
> bagatelgrænsen for en sådan vare?
>
Mener den ligger på 800,- kr
| |
Per Nielsen (19-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Nielsen |
Dato : 19-04-06 10:09 |
|
FedeDorit wrote:
> Mener den ligger på 800,- kr
Ok. Hvor finder jeg nogle uddybende oplysninger om disse ting?
| |
Lars Mortensen [2630~ (19-04-2006)
| Kommentar Fra : Lars Mortensen [2630~ |
Dato : 19-04-06 15:05 |
| | |
Per Nielsen (19-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Nielsen |
Dato : 19-04-06 15:14 |
| | |
Henning (19-04-2006)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 19-04-06 18:00 |
|
On Wed, 19 Apr 2006 16:13:37 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:
>Lars Mortensen [2630 / 1113] wrote:
>>> http://www.forbrug.dk/klage/
>
>Jeg kigger lidt nærmere på det. Takker.
Vær forberedt på at en klagesag nemt tager 18 måneder. Udfaldet er
ikke en dom og butikken er ikke forpligtet til at følge den.
| |
Per Nielsen (19-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Nielsen |
Dato : 19-04-06 18:43 |
|
Henning wrote:
> Vær forberedt på at en klagesag nemt tager 18 måneder. Udfaldet er
> ikke en dom og butikken er ikke forpligtet til at følge den.
Det med at butikken ikke er forpligtet er jeg ikke lige med på.
Klagesagen opstår kun hvis de to parter er uenige vedr. reklamationen.
Jeg ser ikke meget formål med en klagesag, hvis butikken bagefter
alligevel kan gøre hvad de selv vil. Så er det jo kun deres egen
moralske holdning der afgør om de vil følge en klages udfald, der går
dem imod...
| |
Michael Rasmussen (19-04-2006)
| Kommentar Fra : Michael Rasmussen |
Dato : 19-04-06 19:09 |
|
"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote:
>Hvad er det "normale" tidsforløb for en RMA sag?
>
>Mandag d. 20/3 sender jeg en Antec Truepower 480W PSU tilbage til PC
>Focus som RMA indenfor 2 års reklamationsperioden. Via track & trace kan
>jeg se at de modtager den dagen efter, tirsdag d. 21/3. Tirsdag d. 28/3
>får jeg en e-mail om at de har modtaget PSU'en. Herefter er der intet
>sket overhovedet, og 2 e-mails jeg har sendt dem vedr. RMA sagen er ikke
>blevet besvaret.
Tja, forløbet er bestemt ikke usædvanlig.
Jeg sendte en defekt fladskærm til min lokale computer pusher den 10/3,
og her er heller ikke sket en dyt...
<mlr>
--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..
| |
Per Nielsen (19-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Nielsen |
Dato : 19-04-06 19:23 |
|
Michael Rasmussen wrote:
> Tja, forløbet er bestemt ikke usædvanlig.
>
> Jeg sendte en defekt fladskærm til min lokale computer pusher den
> 10/3, og her er heller ikke sket en dyt...
Det undrer mig bare lidt, hvis der slet ikke er den mindste smule
retningslinjer på RMA området.
| |
Mikael Nørrelund And~ (21-04-2006)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 21-04-06 16:43 |
| | |
Per Nielsen (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Nielsen |
Dato : 22-04-06 08:36 |
| | |
Mikael Nørrelund And~ (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 22-04-06 11:12 |
|
Per Nielsen wrote:
> "Inden for rimelig tid" er jo
> nok lidt svært at definere. Er der nogen der har været
> igennem, eller læst/hørt om lignende klagesager, der kan sætte
> en smule tidshorisont på? 1 måned er vel ikke så usædvanligt,
> men 2 måneder vil jeg da mene er i overkanten.
Der står helt sikkert noget her:
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/
--
Mvh.
Mikael Nørrelund
| |
Per Nielsen (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Nielsen |
Dato : 22-04-06 12:12 |
| | |
u.m.s [3460] (22-04-2006)
| Kommentar Fra : u.m.s [3460] |
Dato : 22-04-06 14:54 |
|
"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4445d83d$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad er det "normale" tidsforløb for en RMA sag?
>
> Mandag d. 20/3 sender jeg en Antec Truepower 480W PSU tilbage til PC Focus
> som RMA indenfor 2 års reklamationsperioden. Via track & trace kan jeg se
> at de modtager den dagen efter, tirsdag d. 21/3. Tirsdag d. 28/3 får jeg
> en e-mail om at de har modtaget PSU'en. Herefter er der intet sket
> overhovedet, og 2 e-mails jeg har sendt dem vedr. RMA sagen er ikke blevet
> besvaret.
>
> Så lang tid og dårlig support vedr. RMA har jeg ikke oplevet før. Nogen
> der evt. har nogle gode ideer, eller kan jeg ikke gøre andet end at sætte
> mig ned og vente videre?
Det tager vel 4 - 8 uger før du har en ny/repareret PSU.. Så tålmod er en
dyd
| |
Per Nielsen (22-04-2006)
| Kommentar Fra : Per Nielsen |
Dato : 22-04-06 15:06 |
|
u.m.s [3460] wrote:
> Det tager vel 4 - 8 uger før du har en ny/repareret PSU.. Så tålmod
> er en dyd
Ja, jeg har også slået koldt øl i blodet. Jeg har imellemtiden snakket
med dem over telefonen, og PSU'en er sendt tilbage til firmaet, da det
er en udgået model. Den skulle så gerne blive byttet til en anden
tilsvarende model. Men det skulle da højst tage 2 måneder, hvoraf den
ene nu er gået.
| |
|
|