Umax ScannerAstra 1220p
Fra : Aksel

Dato : 18-04-06 13:03

Jeg er ved at forsøge at tilslutte en Umax 1220P scanner, min CD er til Win
95, jeg har fra Umax.de downloadet software til XP, driverinstallationen ser
ud til at fungere, men jeg kan ikke installere Vistascan softwaren, når jeg
klikker på setup.exe filen får jeg meddelelse om at systemfilen er ikke
egnet til art køre DOS eller Windows programmer, det er muligvis en NT
version, men jeg får samme fejlmelding fra den software der ligger på den
gamle CD.

Er der nogen her der kender en løsning?

Hilsen Aksel

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 18-04-06 17:28

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse news:4444d4fa$0$38690$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> jeg får samme fejlmelding fra den software der ligger på den gamle CD.

Jeg tror ikke det bliver let - min røg ud af samme grund.
Desværre har de valgt ikke at gøre den kompatibel med XP
men det er måske OK - det er en ældre sag og nye koster
jo ikke en bondegård i dag.
En sikker løsning er at have 2 styresystemer på din PC hvis
du gør meget i gammelt hardware alt. en gammel PC til det.
Du har en mulighed ved at højreklikke på en .exe fil og vælge
"kør som" f.eks. win98 kompatibel tilstand, men jeg tror ikke det
hjælper meget.

Fra : kent

Dato : 19-04-06 22:43

Aksel skrev:
> [...]
> egnet til art køre DOS eller Windows programmer, det er muligvis en NT
> version, men jeg får samme fejlmelding fra den software der ligger på den

I dag bruges min gamle Umax 1220 på en XP-maskine uden specielle
drivere. XP kender scanneren og den bruges via XPs indbyggede
scannersoftware. Vistascan-programmet bruges derfor ikke.

--

Mvh.

Kent