Creative X-Fi music lydkort udgangs konfig~
Fra : Martin Sinkjær

Dato : 17-04-06 17:35

Hej
Jeg har købt mig et Creative X-FI i billig udgaven uden fjernbetjening og
breakout boks. Lyden er er super, men jeg er noget skuffet over muligheden
for tilslutning af højtalere idet at jeg ikke kan have både mit headset og
mine 2.1 højtalere tilkoblet på sammen tid. Det er mildest talt meget træls
at skulle skifte stikkene omme bag på computeren hver gang jeg skifter fra
2.1 højtalere til headset og omvendt. På mit forrige lydkort (hercules
fortissimo 2) kunne jeg have begge dele koblet til på samme tid og der
nøjes med at vælge enheden i lydkortets software.
Så mit spørgsmål er om der findes noget software til lydkortet der lader mig
konfigurere hvilke porte på lydkortet der skal bruges til hvilke enheder, så
jeg fx kunne jack stikkene til baghøjtalerne til mit headset, så jeg ikke
behøvede at tage mine normale højtalere ud af jack stikket til
fronthøjtalerne?
Lidt ligesom det der følger med til de fleste onboard lydkort, hvor man også
kan skifte funktioner på de forskellige stik alt efter højtaler
konfiguration.

Der er 4 jack stik på bagsiden, som jeg gerne vil have konfigureret som, 2
stik til headset ind og ud og 2 stik som almindelig stereo udgange til mit
2.1 set og til mit TV.

Kan dette lade sig gøre eller skal jeg ud og købe et par jackstik splittere,
så jeg kan få det hele knoklet i et stik?

Mvh Martin

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 17-04-06 20:51

"Martin Sinkjær" <attila@deletethis.pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan dette lade sig gøre eller skal jeg ud og købe et par jackstik
> splittere, så jeg kan få det hele knoklet i et stik?

har købt det samme, og sammen med nogle altec lansing højtalere er det intet
mindre end glimragende. Jeg bruger også mit headset, og løste det ved at
købe et sik, der giver 2 minijack (49.-) og så er det fint for mig.

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 11:07

Martin Sinkjær skrev:
> [...]
>
> Kan dette lade sig gøre eller skal jeg ud og købe et par jackstik splittere,
> så jeg kan få det hele knoklet i et stik?

Hej !

Køb en HAMA Media Hub til omkring 130 kr - her kan du også tilslutte en
mikrofon, og man kan selv vælge sit output

mvh Søren