Fejl ved opstart / Medion
Fra : Mort1s1

Dato : 17-04-06 09:42

Jeg ved ikke om dette er et hardware- eller et software problem, hvorfor det
postes i begge grupper.

Min 2½ år gamle MEDION PC (3 GHz) Har ved opstart denne fejl, som kommer op
i en dialogboks:

WINWORD.EXE - Ingen diskette
X Der er ingen diskette i drevet - Indsæt diskette i drev \
Device\harddisk1 DR12\
Annuller Forsøg igen Fortsæt

eller

WINDOWS - Ingen diskette
X Der er ingen diskette i drevet - Indsæt diskette i drev
Annuller Forsøg igen Fortsæt

Når jeg "klikker" på Fortsæt 2-5 gange kan jeg uden problemer anvende PC'en

Er der nogen som har et råd ?

Mort1s1

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-04-06 09:59

"Mort1s1" <sletmortensens@huskkunmail.dk> wrote:

> [...]
>i en dialogboks:
>
>WINWORD.EXE - Ingen diskette
>X Der er ingen diskette i drevet - Indsæt diskette i drev \

Lyder som et hardware problem hvor IDE-controlleren 'mister
forbindelsen' til harddisken, eller måske er det bare læsefejl på
disken.

Prøv at køre en diagnostik på disken. Medion plejer at bruge Seagate
diske, så det er Seatools du skal have fat i:

http://www.seagate.com/support/seatools/index.html

Hvis Seatools finder fejl på disken bør du snarest gå i byen efter en ny
harddisk.

Under alle omstændigheder skal du umiddelbart tage backup af alt du
ønsker at bevare (alle digitalbillederne af ungerne osv )

<mlr>

Fra : Per

Dato : 17-04-06 15:16

"Mort1s1" <sletmortensens@huskkunmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Annuller Forsøg igen Fortsæt
>
> Når jeg "klikker" på Fortsæt 2-5 gange kan jeg uden problemer anvende

Hej!

Jeg har selv en Medion 2,66 ghz og den gør nøjagtigt det samme.

Jeg har formateret et par gange og den gør det stadigvæk - jeg har
simpelthen lært at leve med det. 4 klik på fortsæt og den starter op som den
skal.

Jeg har hørt om flere der har problemet - stort set alle Medionbrugere.

Jeg har ingen anelse om hvorfor den gør det, men der er jo ikke noget
diskettedrev i Medion PC´erne så måske der er derfor.

Hvis du finder ud af fejlen, må du endelig poste løsningen.

Mvh. Per

Fra : Henning

Dato : 17-04-06 16:26

On Mon, 17 Apr 2006 10:41:32 +0200, "Mort1s1"
> [...]

>Annuller Forsøg igen Fortsæt
>
>Når jeg "klikker" på Fortsæt 2-5 gange kan jeg uden problemer anvende PC'en

Jeg havde samme problem en overgang. Fjern dit.exe i opstarten, så er
problemt løst. Dit.exe er programmet, som lægger iconer på de
forskellige kortlæser-drev (smartcard osv.)
Start - Kør - msconfig - faneblad Start - fjern flueben i Dit.exe

Fra : Per

Dato : 17-04-06 18:23

> [...]
> forskellige kortlæser-drev (smartcard osv.)
> Start - Kør - msconfig - faneblad Start - fjern flueben i Dit.exe

Hej Henning!

Fantastisk - har ledt efter løsning på problemet i flere år - og så er det
bare så simpelt - Takker mange gange.

Og hvis man meget gerne vil have de ikoner kan man altid bare selv starte
dem op med start - kør - dit.exe

Håber at kunne hjælpe dig en anden dag.

Mvh. Per!

Fra : Mort1s1

Dato : 19-04-06 18:41

> [...]
> bare så simpelt - Takker mange gange.
>
> Og hvis man meget gerne vil have de ikoner kan man altid bare selv starte

Jeg har, indtil nu, løst problemet med at køre programmet "TveakNow
RegCleaner" og så samtidig fået fjernet mange andre unødvendige
informationer i RegistreringsDatabasen - så nu må vi se - Jeg har svært ved
at undvære ikonerne for min kortlæser, for ellers virker den med at fjerne
"fluebenet" jo også perfekt
Så - TAK FOR HJÆLP

Mvh
Mort1s1