Life 3080 Medion
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 16-04-06 18:46

Hej NG
Jeg har ødelagt min processor som var en Intel Pentium 4, 3,0 GHz 800Mhz
og har fået en anden sat i det er en mindre, 2 GHz da jeg blev gjort
opmærksom på at det var et "Aldi bundkort" og at de var forældede og derfor
ikke kunne skaffe en 3,0 Ghz, jeg kan ikke huske processor soklens
betegnelse , men det skulle have noget med dette at gøre.
Men er det muligt at de ikke kan skaffes altså en 3,0 GHz.
Rammene som sidder i er 2*512 = 1 GB og det er DDR 400MHz er de også
forældede??
Hvad skal jeg være opmærksom på hvis jeg skal købe et nyt bundkort.

Håber der er en som kender dette mærke.

Mange hilsner
Ingrid

Fra : Henning

Dato : 16-04-06 19:15

On Sun, 16 Apr 2006 19:45:56 +0200, "Ingrid Bitsch"
<ingridbitsch@stofanet.dk> wrote:

>Hej NG
>Jeg har ødelagt min processor som var en Intel Pentium 4, 3,0 GHz 800Mhz
Hvordan "ødelagt"? Der plejer at være tre års garanti på Aldis
maskiner - 3GHz lyder ikke som om den er tre år endnu!
>og har fået en anden sat i det er en mindre, 2 GHz da jeg blev gjort
>opmærksom på at det var et "Aldi bundkort" og at de var forældede og derfor
"Aldi bundkort" findes ikke, de plejer at bruge MSI bundkort?
>ikke kunne skaffe en 3,0 Ghz, jeg kan ikke huske processor soklens
>betegnelse , men det skulle have noget med dette at gøre.
Selvfølgelig kan det lade sig gøre - hvem og hvor har du spurgt?

>Men er det muligt at de ikke kan skaffes altså en 3,0 GHz.
Selvfølgelig kan det skaffes
http://kortlink.dk/2mwx

Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 17-04-06 09:34

Hvodan finder jeg ud af hvad soklen hedder (et tal af en slags)uden at åbne
kabinettet??
Håber nogen her ved det!!

Hilsen
Ingrid

Fra : John

Dato : 17-04-06 12:02

"Ingrid Bitsch" <ingridbitsch@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvodan finder jeg ud af hvad soklen hedder (et tal af en
> slags)uden at åbne kabinettet??

Gratis 'Everest Home Edition 1.51' kan hjælpe:
http://oldversion.com/program.php?n=everesthome

(Download link nederst på siden)

Mvh John

Fra : Henning

Dato : 17-04-06 16:22

On Mon, 17 Apr 2006 10:34:04 +0200, "Ingrid Bitsch"
<ingridbitsch@stofanet.dk> wrote:

>Hvodan finder jeg ud af hvad soklen hedder (et tal af en slags)uden at åbne
>kabinettet??

Igen - er der ikke garanti på kassen? Aldi plejer at gi' tre års
garanti på deres computere.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-04-06 11:37

> [...]

> betegnelse , men det skulle have noget med dette at gøre.
> Men er det muligt at de ikke kan skaffes altså en 3,0 GHz.

Bundkortet er fra MSI, og der kan sagtens købes cpu'er til dette bundkort
endnu. Det andet er noget vrøvl.' Bundkortet er et standard micro ATX kort,
så der er ikke så meget at være opmærksom på.

Men det kan ikke svarer sig, sælg stumperne til en nørd og køb en ny medion
eller en Dell. Du kan få en Pentium Dual Core med 1gb ram og hele remouladen
for under 4000,- og måske endda også under 3000,-

Claus

Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 18-04-06 08:44

Hej igen!!
tak til John for linket til programmet everest fint, fint.
og iøvrigt tak for alle kommentarer.
Har du Claus eventuel et link til det du anbefaler så jeg kan checke det.?

MVH
Ingrid

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-04-06 22:44

"Ingrid Bitsch" <ingridbitsch@stofanet.dk> skrev

> Har du Claus eventuel et link til det du anbefaler så jeg kan checke det.?

www.dell.dk/tv (husk at fravælge udvidet support/garanti)
www.tdc.dk
www.elgiganten.dk

Til sammenligning koster en ny CPU næsten kr 1500,- inkl porto, så du kan
godt se, at det næsten ikke kan betale sig, medmindre du er meget glad for
din medion.

Claus

Fra : Henning

Dato : 19-04-06 17:59

On Tue, 18 Apr 2006 23:43:41 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>godt se, at det næsten ikke kan betale sig, medmindre du er meget glad for

Sjovt nok har Ingrid stadig ikke svaret på hvorfor hun ikke benytter
sig af de tre års garanti, der er på Aldis computere? En 2,6G er ikke
tre år gammel endnu.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-04-06 09:32

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev

> Sjovt nok har Ingrid stadig ikke svaret på hvorfor hun ikke benytter
> sig af de tre års garanti, der er på Aldis computere? En 2,6G er ikke
> tre år gammel endnu.

Måske fordi den slet ikke er købt i Aldi

Medion sælges også alle andre steder end Aldi, f.eks. Fona, TDC og måske
også Merlin. medion er et uafhængigt handelshus, som har ekspanderet
voldsomt de seneste par år.

Min egen life pc 3400 som jeg forresten kun gav 4995,- for er købt hos TDC,
og der er ikke tre års garanti, desværre. www.tersgov.dk/spec.jpg hvis man
vil se, hvad jeg fik for de penge. Skulle jeg selv have samlet den, så havde
den kostet mig ca 11.000 dengang (10-2005)

Claus

Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 21-04-06 10:09

Hej igen
Jeg kan godt forstå at Henning undrer sig over at jeg ikke har svaret på
................., men her må jeg tilstå, at jeg ville støvsuge min køler som
var fyldt med støv,og som i denne model er kæmpestor, processor fulgte med
op, det troede jeg ikke den gjorde, så derfor knækkede et par pinde. Tror
ikke at nogen forsikring dækker!! Iøvrigt er PCén købt i TDC butikken
Jeg har nu fået løst problemet, opgraderet min bios og en ny processor 3,2
GHz.

Så nu kører det igen og jeg er en erfaring rigere, at skade bliver man
klog???

Mange hilsner
fra
Ingrid