Installation af ekstra harddisk
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 23:49

Min datters computer har fået pladsproblemer, så jeg har købt en ekstra
harddisk.

Har sat den i, sat jumper til Slave og startet computeren op. Men jeg kan
ikke se disken i Min Computer - og heller ikke via Explorer. Men i
Enhedshåndtering optræder harddisken - uden fejkmarkering.

Hvad har jeg gjort galt - eller hvad skal jeg gøre anderledes?

Hilsen
Drus

Fra : ----OR----

Dato : 16-04-06 00:46

"Drus" <drusATmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Enhedshåndtering optræder harddisken - uden fejkmarkering.
>
> Hvad har jeg gjort galt - eller hvad skal jeg gøre anderledes?

Den skal formateres.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 01:35

Hvordan gør jeg det, når jeg ikke finder den i My Computer?

Drus

Fra : Psypher

Dato : 16-04-06 03:09

Hejsa.

du skal ind under administrer under denne computer
(højreklik på denne computer) og så videre ind i
diskhåndtering, der vil du kunne se dine diske, der skal
du ned og markere den der ikke er partitioneret,
den skal så partioneres og formateres, så skulle den virke.
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 12:15

OK - nu ser jeg det.
Tak for hjælpen.

Hilsen
Drus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-04-06 07:10

"Drus" <drusATmail.dk> skrev

> [...]
> Enhedshåndtering optræder harddisken - uden fejkmarkering.
>
> Hvad har jeg gjort galt - eller hvad skal jeg gøre anderledes?

Har du læst manualen?

De fleste diske bliver i dag leveret med en manual, hvor det ganske tydeligt
er forklaret, hvordan man partitionerer og formaterer en ny harddisk.

Claus

Fra : Klaus H

Dato : 16-04-06 08:05

Claus Tersgov wrote:
> [...]
>
> De fleste diske bliver i dag leveret med en manual, hvor det ganske
> tydeligt er forklaret, hvordan man partitionerer og formaterer en ny
Jeg har aldrig oplevet at få papir med på harddisken, når jeg har købt ny.
Sidste i febr. måned.

Klaus H

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-04-06 08:10

"Klaus H" <hebs.ud@esenet.dk> skrev:

> Jeg har aldrig oplevet at få papir med på harddisken, når jeg har købt ny.
> Sidste i febr. måned.

Det har jeg heller ikke. Og det er blevet til en hel del diske i tidens løb.
Aldrig nogen med manual.

Mvh.

Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 12:10

Hvilken manual?
Der var skam ingen manual med.
Hilsen
Drus

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 16-04-06 15:19

Jeg sad engang med samme problem med en kammarats computer.
Løsningen blev at jeg tog masterdrevet fra, satte den nye disk i som master
og satte windows cden i. Herefter gennemførte jeg installationen lige indtil
jeg havde formateret og partioneret disken. Her afbrød jeg så bare install.
Herfter var det bare at sætte den gamle disk til som master og den nye til
som slave igen. Prøv det.............

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 16-04-06 15:19

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 16-04-06 22:01

Hr. Pedersen wrote:
> [...]
> disken. Her afbrød jeg så bare install. Herfter var det bare at sætte
> den gamle disk til som master og den nye til som slave igen. Prøv

Det var da en ualmindelig besværlig måde at gøre det på frem for
blot at anvende diskhåndteringen i XP.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 17-04-06 06:35

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> wrote in message

> Det var da en ualmindelig besværlig måde at gøre det på frem for
> blot at anvende diskhåndteringen i XP.

Og under dén antagelse at man IKKE KENDTE til diskhåndtering i XP
vil jeg sige at det var en ganske kreativ løsning.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 21:43

Jeg gjorde som foreslået af Psyher - og nu kører den. Tal for hjælpen,
allesammen.