ECS k7s5a bundkort og ram
Fra : den ægte fotomand

Dato : 14-04-06 11:52

hejsa

Iflg manuelen kan den bruge følgende:

Two 184-pin DDR SDRAM (DDR200, DDR266)

Men kan det så også bruge følgende:

DDR-RAM, PC2700/DDR333?? eller skal det være noget der hedder 200 eller 266?

Og hvor meget får jeg ud af, at bruge sådan nogle i forhold til SD 133?

Mvh Per

Fra : Kim

Dato : 14-04-06 15:59

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev
> [...]
>
> Men kan det så også bruge følgende:
>
> DDR-RAM, PC2700/DDR333?? eller skal det være noget der hedder 200 eller

Et gammelt kort har selv haft det. Så vidt jeg husker kan det køre med sd og
ddr ram.
Ellers spørg hvor du har købt det.
Jeg tro og er ikke sikker at hvis de ddr333 ram passer på MB så
kan de også køre med det.
Så skal du vist ind i bios og sætte den til 333.

> Og hvor meget får jeg ud af, at bruge sådan nogle i forhold til SD 133?

DDR er hurtigere end sd ram
Hvorfor ofre du ikke 3-400 kr og købet et godt Asus kort ?

Mvh Kim

Fra : Rander

Dato : 14-04-06 19:57

Fri, 14 Apr 2006 16:59:04 +0200 brugte Kim 25 linier på at fortælle dette
til dk.edb.hardware:

>Et gammelt kort har selv haft det. Så vidt jeg husker kan det køre med sd og
>ddr ram.

Jeg har også haft sådan et, og du har ret i at der er sokler til begge dele
- men så vidt jeg husker kan man ikke blande. Enten SD eller DDR, ikke
begge dele samtidig (og for forvirringens skyld glemmer vi lige at DDR ofte
benævnes DDR SD-RAM)
http://rander.dk (finally up again!)

Øl er beviset på at Gud elsker os vil vil have os til at være glade. (Benjamin Franklin)

Fra : den ægte fotomand

Dato : 14-04-06 20:48

> [...]
> - men så vidt jeg husker kan man ikke blande. Enten SD eller DDR, ikke
> begge dele samtidig (og for forvirringens skyld glemmer vi lige at DDR
det er så ikke det jeg vil vide, vil vide om man kal bruge DDR 333 i det?

Per

Fra : Christian Mygind

Dato : 14-04-06 21:06

den ægte fotomand wrote:

> det er så ikke det jeg vil vide, vil vide om man kal bruge DDR 333 i
> det?

Det kan du. Det kører ikke 333, men det kan godt bruges.

/Chr

Fra : den ægte fotomand

Dato : 14-04-06 22:15

> Det kan du. Det kører ikke 333, men det kan godt bruges.
>
> /Chr

ok, var bange for, at de måske brugte en anden spænding eller sådan noget

Per