Seasonic S12 430 w vs 500 w
Fra : Hansen

Dato : 12-04-06 13:04

Hejsa

Jeg skal have ny strømforsyning da den gamle er stået af. Den gamle er en
Chieftec 360 w, så umiddelbart vil en 430 w være rigeligt til at erstatte
den. Jeg mener det er noget med at 500 w modellen har nogle stik som
430'eren ikke har.
Er der nogen der bekræftige det og evt. sige om det er overkill at gå efter
500 w modellen.

Der sidder en P4 2.4 Ghz og et Geforce 4 kort i maskinen, samt en enkelt 80
GB HDD og en DVD-brænder. Bundkortet er et Asus P4S8X-X (mener jeg det
hedder)

/Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 15:21

Hansen wrote:
> [...]
> GB HDD og en DVD-brænder. Bundkortet er et Asus P4S8X-X (mener jeg det

430'eren har ikke strømstik til grafikkort, det har 500watt modellen.
Tag 500 watt modellen vil jeg sige.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Jesper

Dato : 13-04-06 00:22

Claus Albæk (Kbh.) den 12-04-2006 16:20:

> 430'eren har ikke strømstik til grafikkort, det har 500watt modellen.
> Tag 500 watt modellen vil jeg sige.

Og tag at køb 2-3 x 120mm blæsere til kabinetkøling - allerhelst bør du
bygge et helt nyt kabinet for denne psu gør intet andet end levere
spændinger og evt spare dig for strøm udregnet over en levetid på 5 år
- penge som du så kan spendere på mdf-plader og kvalitetsblæsere da alt
dit hardware ellers brænder af..

Fra : Jakob M

Dato : 13-04-06 18:44

> [...]
> spændinger og evt spare dig for strøm udregnet over en levetid på 5 år
> - penge som du så kan spendere på mdf-plader og kvalitetsblæsere da alt

Sikke noget sludder. Seasonic S12 serien er aktivt kølede med en
temperaturstyret blæser, der selv skruer op for omdrejningerne hvis det er
nødvendigt. Ved lav og normal belastning kører den med meget lave
omdrejninger, og er dermed næsten lydløs.

Mvh
Jakob

Fra : Jesper

Dato : 14-04-06 11:26

Jakob M den 13-04-2006 19:44:

> [...]
> nødvendigt. Ved lav og normal belastning kører den med meget lave
> omdrejninger, og er dermed næsten lydløs.

Jeg har sådan en psu selv og den står på 2 uge ubenyttet i sin
indpakning. Mine enheder blev alt for varme da jeg satte den i og belært
af kloge hoveder i denne gruppe, er jeg ved at bygge mig et køligere
kabinet.

Selve psu´en er der vist ikke noget at beklage sig over men man skal
bare ha dens manglende evne til at køle sit kabinet med i sine overvejelser.

mvh
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 13:35

Jesper wrote:

> [...]
>
> Selve psu´en er der vist ikke noget at beklage sig over men man skal
> bare ha dens manglende evne til at køle sit kabinet med i sine

jeg har en 430 watt model til at sidde i en maskine m. 8 harddiske og
der er ingen problemer.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Jesper

Dato : 20-04-06 23:10

Claus Albæk (Kbh.) den 20-04-2006 14:34:

> jeg har en 430 watt model til at sidde i en maskine m. 8 harddiske og
> der er ingen problemer.

Ja det forstår jeg så ikke jvf. tråden:
http://makeashorterlink.com/?U26F62DFC

mvh