TV-kort og lydkort med SPDIF-in til PC
Fra : Lars Hjortø

Dato : 11-04-06 12:06

Hej

Jeg skal have mig et TV-kort til min PC.
Hvad skal den køre i?
Bundkortet er et Asus P4LD2 med Intel 2.8 GHz D processor og der er monteret
2 GByte RAM.
Hvad skal jeg bruge det til?
Jeg skal bruge den til at slutte et S-video signal (YC-stik) fra min
surround-forstærker til min PC så jeg kan se TV på min PC-skærm.
Det skal ikke være high-end superkvalitet, men "bare" ganske almindelig god
kvalitet. Om der er antennestik til FM og alm. TV betyder ikke så meget. Det
er kun S-video stikket jeg skal bruge.
Jeg skal også bruge et lydkort hvor der er en SP-DIF indgang til - ja,
digitial lyd... Her er kravet lidt højere, det må gerne være tæt på at være
"state of the art" da jeg skal bruge det til at kopiere mine vinyl-plader
over på CD.
Hvad kan der anbefales og hvad skal jeg kigge efter inden jeg kaster pengene
ud efter det? Prisniveauet har jeg regnet med skulle ligge omkring en tusse
for begge dele (i alt). Kan det lade sig gøre?

--
Venlig hilsen Lars Hjortø
Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 12-04-06 15:43

Lars Hjortø wrote:
> [...]
> "state of the art" da jeg skal bruge det til at kopiere mine vinyl-plader

Du skal måske kigge lidt på den tråd jeg startede i går... Der er nogle
bud på eksterne A/D og D/A convertere i god kvalitet, med S/PDIF ind og
udgange, kig specielt på ART USB Phono Plus, som har indbygget RIAA trin
til en pladespiller... Så kan du tage denne, en laptop og en stak plader
med ud til en ven med en god pladespiller, medmindre du selv har en
sådan...

http://groups.google.com/group/dk.teknik.lyd/browse_thread/thread/8e4b7d468080bee7/aed6b19649fafe9a

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Lars Hjortø

Dato : 14-04-06 10:21

Hej Esben

Jeg har muligvist fået noget S-video input, så det er nok "kun" lydkort jeg
er ude efter nu. Men jeg har en udemærket separat RIAA-preamp, så det skal
kun være et "rent" lydkort jeg skal bruge.
Tak for linket.