Universel CD-rom driver?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-04-06 06:31

Jeg har fået til opgave i påsken at få en gammel maskine op og stå. Den står
på den anden side af storebælt, så jeg skal forberede mig grundigt.

Det er en de har fået foræret, og oplysningerne er aldeldes begrænsede da de
nye ejere ikke har meget begreb om hvad en computer er.

Jeg tror, den er så gammel at CD-rom drevet skal have smidt en driver i
nakken før den kører.

Findes der en rigtig god driver til CD-rom, hvor mine chancer for at få den
i gang er bedst?

Jesper

Fra : Frank R.

Dato : 11-04-06 07:09

On Tue, 11 Apr 2006 07:31:15 +0200, "Jesper Nielsen"
<jesniel@yahoo.com> wrote:

>Findes der en rigtig god driver til CD-rom, hvor mine chancer for at få den
>i gang er bedst?

Der er flere muligheder. Du kan evt kikke her

http://www.google.dk/search?hl=da&q=universal+cdrom+driver&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Eller

http://www.cdrom-drivers.com/

Der skulle være store muligheder for at finde noget brugtbart. Jeg har
stortset altid haft held med at få liv i et gammelt cdrom drev ved
boote fra en bootdisk fra www.bootdisk.com

Held og lykke med projektet.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-04-06 06:23

"Frank R." <fwr@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
>
> Der skulle være store muligheder for at finde noget brugtbart. Jeg har
> stortset altid haft held med at få liv i et gammelt cdrom drev ved

tak - jeg prøver.

Jesper

Fra : Henning

Dato : 11-04-06 07:47

<jesniel@yahoo.com> wrote:

> [...]
>nye ejere ikke har meget begreb om hvad en computer er.
>
>Jeg tror, den er så gammel at CD-rom drevet skal have smidt en driver i
?? CD-drevet skal aldrig have installeret driver. Controlleren derimod
skal måske - men så taler vi pc, der er ~10 år gammel, hvor cd-drevet
sad på seperat controller.
Overvej om det overhovedet kan betale sig - man får en helt ny med
software for ~2.000,- i dag!
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/dimen_1100?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs
Lige meget hvor "god" den gamle maskine er, vil denne fra Dell
garanteret kunne overhale den. Er det besværet værd for 2.115,-? Incl.
original XP og diverse andet software. Incl. telefonsupport, så du
ikke skal ligge og rejse frem og tilbage fordi den gamle maskine
alligevel ikke kører?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-04-06 06:22

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> [...]
> original XP og diverse andet software. Incl. telefonsupport, så du
> ikke skal ligge og rejse frem og tilbage fordi den gamle maskine

Tak for rådet. Det er desværre ikke aktuelt lige i den aktuelle sag.

Jesper