TV kort med Phono stik - til opload
Fra : S. M

Dato : 10-04-06 16:47

Jeg har et overvågningskamera kørende, som kan konnektes til et tV via
et Phonostik. Findes der TV kort som gør det muligt at tilkoble det
til min PC via phono stikket, og findes der så software der gør det
muligt at opload til enserver, for at kunne overvåge fra en opkobling
ud i byen ?
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 11-04-06 08:25

stonefox58@hotmail.com (S. M) den 10. april 2006 kl. 17:47 +0100 skrev:
> [...]
>til min PC via phono stikket, og findes der så software der gør det
>muligt at opload til enserver, for at kunne overvåge fra en opkobling

Svaret burde være ja. Mit gamle TV-tuner-kort (PCI) havde i hvert fald
sådan en indgang. Hvilke man skal købe i dag er jeg ikke helt up-to-date
på, så der må andre springe ind.

Ift. streaming så ville jeg mene, at Windows Media Encoder burde kunne
klare tricket for dig:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx

Her kan du streame ud på både lokalnetværk og internet (husk nu at passe
på sikkerheden).

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net