USB headset - og alm. hovedtelefoner og hø~
Fra : Kim Schroeder

Dato : 09-04-06 00:28

En Win XP maskine som har både hovedtelefoner og højttalere tilsluttet
via en omskifter. Line-in på putteren er tilsluttet omskifteren, som har
tilslutning fra både hovedtelefon og højttalere.

Jeg har kig på et USB headset til at bruge med Skype (som jeg gerne
vil installere og bruge) såsom:
http://headset.notlong.com

Hvordan vil det komme til at køre sammen med den eksisterende
installation ? Skal der skiftes om softwaremæssigt (hver gang) alt efter
om jeg ønsker at benytte USBén eller den konventionelle indgang ?

Eller for at spørge på en anden måde: Blive den almindelige
line-in afbrudt, når der isættes et USB-headset ?

Det kan jeg ikke lige gennemskue, så jeg håber, at en venlig sjæl
kan hjælpe.

PS
Er det nemmere blot at købe et konventionelt headset (med mic) i
stedet for de nuværende hovedtelefoner ? Håber i så fald, at kunne
finde et med god lydkvalitet, da jeg ofte bruge det til musik.

Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-04-06 06:53

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev

> [...]
>
> Eller for at spørge på en anden måde: Blive den almindelige
> line-in afbrudt, når der isættes et USB-headset ?

Alle tilsluttede lydenheder vil optræde under håndtering af lydenheder. Der
kan du så sætte, hvilken enhed, der skal være standardenhed. I både skype og
langt de fleste andre moderne programmer er det så muligt, enten at bruge
standard enheden eller specifikke enheder. Men det skal du så indstille i
programmerne.

Der kan så være forskelle, alt efter hvordan windows opfatter dit USB sæt,
men normalt vil det ikke påvirke lineindgangen.

Claus

Fra : Per

Dato : 09-04-06 08:25

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller for at spørge på en anden måde: Blive den almindelige
> line-in afbrudt, når der isættes et USB-headset ?

Hej Kim!

Du skal være opmærksom på, at rækkevidden på et Bluetooth headset formentlig
ikke kan række de 10 meter, som de angiver.

Jeg har selv forsøgt mig - og kan få den til at række max 3 - 4 meter.

Da jeg brugte min BT dongle og et BT headset - ja så blev lydkortet slået
fra - og hver gang måtte jeg skifte tilbage for at kunne benytte
lydkortsudgangen - måske det var mig der gjorde noget forkert?

Jeg ville anbefale dig at anskaffe dig en trådløs telefon, hvis du skal
bruge den til Skype.

Den har meget længere rækkevidde og lydkvaliteten er klart bedre.

Jeg bruger selv denne www.dualphone.net og den kører via USB porten. Der er
intet problem mht. lydenheder. Alt hvad angår Skype går til telefonen og alt
andet til lydkortsudgangene.

Mvh. Per

Fra : Kim Schroeder

Dato : 11-04-06 00:07

Tak for svarene til jer begge.
Det lyder som en god ide at anskaffe en telefon specielt for Skype.

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 11-04-06 02:22

Kom til at tænke på om en opsætning som følger er mulig:

Et headset (højttalere og mic) og 2 højttalere tilsluttet line-out
via eksisterende omskifter - derudover en Skype-telefon via USB.

Kan det lade sig gøre - sådan at jeg (nemt) kan vælge, om jeg vil
bruge headset eller telefon til Skype ?

Kim

Fra : Søren Andersen

Dato : 11-04-06 05:11

Kim Schroeder wrote:
> [...]
> via eksisterende omskifter - derudover en Skype-telefon via USB.
> Kan det lade sig gøre - sådan at jeg (nemt) kan vælge, om jeg vil

Ja, har selv ovenstående løsning. Dog 'fanger bordet', dvs. at svarer du på
A kan du ikke skifte til B (og omvendt) under selve samtalen.

Ikke med mindre man begynder at lege med opsætningen af lydenheder i Skype
programmet hver gang. Jeg har ihvertfald ikke fundet en nemmere løsning end
at ringe op igen via den ønskede enhed, men det er egentlig også fint nok.

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 12-04-06 20:47

Tak for svaret,

Efter at have brugt skype med et gammelt headset, som jeg fandt i
skuffen, peger pilen på blot at købe et nyt headset (og et webcam).

Dual-telefonen venter jeg med indtil videre - men den står bestemt højt
på listen over kommende indkøb.

Headsettet er af typen med kun en øredims og en mikrofon - hvilket
jeg foretrækker.

Findes der mon en omskifter der kan klare 1 sæt højttalere, 1 sæt
hovedtelefoner og 1 headset (med mikrofon) - evt. blot i forbindelse
med den eksisterende omskifter mellem hovedtelefoner og højttalere ?

Lidt ude på overdrevet - men spørger alligevel.

Kim

Fra : Søren Andersen

Dato : 12-04-06 22:55

Kim Schroeder wrote:
> Findes der mon en omskifter der kan klare 1 sæt højttalere, 1 sæt
> hovedtelefoner og 1 headset (med mikrofon) - evt. blot i forbindelse
> med den eksisterende omskifter mellem hovedtelefoner og højttalere ?

Har ikke lige på stående fod et svar om en sådan omskifter findes... men
prøv at sætte din hovedtelefon og headset i et billigt Y-adapter sat i din
eksisterende omskifters hovedtelefon-udgang. Derefter er det bare at skifte
til headsets på omskifteren og tage det ønskede headset på. Hvis du sørger
for at mute mikrofonen i playback mixeren, er der måske en lille chance for
at liniestøjen kan holdes på et acceptabelt niveau (ikke efterprøvet).