Hvilket hardware
Fra : Bare min mening

Dato : 07-04-06 10:55

Skal til at bygge ny computer.

Mangler "kun" at købe Bundkort,grafikkort,ram og processor.

Jeg vil have en P4 3200 mhz

Hvilket bundkort or hvilke ram skal jeg vælge?
Jeg har planer om at købe 2 grafikkort. Geeforce gt6600 måske....

Bundkortet skal have flere usb 2.0 porte gerne 5 stk.

Ram skal bare være hurtige.

Nogen der kan give en fornuftig sammensætning af disse ting?

Skal gerne have købt ind inden påske.

Ralph.

Fra : TGSC

Dato : 07-04-06 17:44

Hej,
det virker som en mærkelig sammensætning. GT6600 i SLI giver kun
mening hvis du kan få dem billigt (brugt?), da een GT78/7900 yder
mere, og koster det samme som to 6600.
http://www.tomshardware.com/2005/12/02/vga_charts_viii/page18.html
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2717&p=6
http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=15

AMD er generelt bedre til spil, men hvis du er Intel-fan er P4 god nok
hvis du bare vælger et bundkort der er Conroe-kompatibelt, fordi det
alligevel er grafikkortet der betyder mest.
Der er billige dual-core Pentium4 for tiden for at gøre plads til
Conroe.

Sammenlign CPUer på fx
http://www.tomshardware.com/2006/04/05/spring_2006_interactive_cpu_charts_update/