HDD
Fra : Butby

Dato : 06-04-06 16:25

Hey

Jeg har købt nyt hardware.

AMD Athlon64 3200+
ASUS A8N SLI
XFX GeForce7600GT

Mit problem er så bare at når jeg sætter min Maxtor 160 GB harddisk til så
låser den computeren når den når til et man kan trykke del for og gå ind i
BIOS´en
Har prøvet og sætte den til de 4 muligheder som man kan.. master/slave...
pri/sec.. osv..

Er den defekt eller..?

Hvis den er defekt så har jeg tænkt på og købe en 160gb SATAII fra Maxtor.
Er de meget stabile de harddiske..?

På forhånd tak

Butby

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-04-06 16:42

"Butby" <mambam@privat.dk> skrev:
> [...]
> låser den computeren når den når til et man kan trykke del for og gå ind i

Det kan godt være at jeg misforstår dit spørgsmål, men er det i det hele
taget nødvendigt at gå ind i bios mere, når man sætter ny HDD i?. Under XP
har jeg altid kunnet klare det ved at gå ind i
Computeradministration/Diskhåndtering, og ordne tingene derinde fra. Sidste
gang jeg monterede en Maxtor HDD, måtte jeg dog hente Maxblast fra Maxtors
hjemmeside. Fint program som klarede installeringen gnidningsløst.

Mvh.

Karsten

Fra : Butby

Dato : 06-04-06 17:39

Hej igen.

Karsten. Problemet er at min PC låser sig når den når til det punkt hvor man
kan trykke del for og komme ind i bios´en. og så kommer den ikke længere..
så det er derfor jeg godt kunne tænke mig og vide om den er færdig eller
hva..?

Fra : Pico

Dato : 06-04-06 21:50

Butby wrote:
> [...]
> hvor man kan trykke del for og komme ind i bios´en. og så kommer den
> ikke længere.. så det er derfor jeg godt kunne tænke mig og vide om

Har du ike mulighed for at sætte en andne HD i som prøve, bare en gammel
en.
Jeg tror nu ikke det er HD, der er jo ikke begyndt at blive læst på
HD'en såtidlig i processen.
Pico