Sort skærm - grafikkort udskiftes?
Fra : Kristian Nejsum

Dato : 03-04-06 00:58

Jeg har i de seneste dage oplevet en lidt mystisk fejl optræde i 3
forskellige spil fordelt på 2 forskellige platforme: Skærmen går i sort, og
dens power-knap blinker, ganske som havde jeg valgt en opløsning skærmen
ikke kunne klare. I alle tilfælde er en reset-knappen eneste udvej.

I "Rome: Total War" (Windows) sætter fejlen ind ca. 2 minutter efter jeg
påbegynder "Imperial Campaign", i Battle Realms (Windows) er fejlen optrådt
ca. én gang i timen, og endelig lykkedes det mig at fremprovokere fejlen
ved at styrte ned med en helikopter i simulatoren Search & Rescue (Linux).

Da skærmen (Samsung Syncmaster 913N) kun er ca. 1 måned gammel, spekulerede
jeg på om det mon er mit efterhånden antikke grafikkort (Geforce3Ti200) der
er årsagen. Hvad mener I?

Mvh Kristian

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 03-04-06 15:05

"Kristian Nejsum" <foxbat@nork.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> spekulerede
> jeg på om det mon er mit efterhånden antikke grafikkort (Geforce3Ti200)
Kan det være grafikkortet der bliver for varmt?

/Morten