Forslag ønskes til godt men lille kabinet
Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 01-04-06 16:56

For lidt over 2 år siden fik jeg samlet en lækker PC. Siden har det
desværre vist sig at det kabinet jeg købte er alt for stort til mit
behov (Chieftec Midi Tower DX-01B-D-U). Derfor er jeg nu på udkig
efter et nyt kabinet, som er mindre og som opfylder følgende krav:

PSU: 350-400W
2 eksterne 5 1/4 drev
1 eksternt 3½-drev
2 interne 3½-drev (jeg påregner ikke at få behov for udvidelser).
Min. 2xUSB 2.0-stik og min. 1 stk. Firewire foran.
Der må meget gerne være kabinetkøler med (hvis det er nødvendig?).
Endelig er det vigtigt at den er næsten lydløs.

Den "indmad" der skal være plads til i det nye kabinet er følgende:

Pentium4, 2600MHz Socket 478 FSB800
Abit IC7, 875P, 800FSB, DDR400
Abit Siluro Geforce FX5200 DT 128MB DDR
Maxtor +9 SATA, 120GB, 8MB, Fluid, 7200 RPM
Corsair Value 512 MB PC3200 DDR400
Plextor PX-716A DVD-brænder
ASUS DVD-drev

Generelt kan man sige at det skal være god kvalitet, som ikke fylder
noget og hvor det ikke er strengt nødvendigt at jeg kan udbygge den.

Hvilket kabinet vil I anbefale som opfylder ovenstående krav?

Venlig hilsen
Torben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-04-06 18:33

On 1 Apr 2006 07:56:21 -0800, "Torben Heikel Vinther"
<tohevi@gmail.com> wrote:

> [...]
>behov (Chieftec Midi Tower DX-01B-D-U). Derfor er jeg nu på udkig
>efter et nyt kabinet, som er mindre og som opfylder følgende krav:

...cut lang beskrivelse...

Så vidt jeg kan overskue er Abit IC7 et ATX bundkort - Og med ATX kort
plus 2 stk 5-1/4" drev og 3 stk 3½" diske tror jeg ikke du kommer
meget længere ned end Midi Tower.

Du kan kigge lidt på Mini Tower, men den slags er i reglen designet
til micro-ATX bundkort, og så er der ikke plads til dit store
bundkort.

Måske skulle du kigge efter en barebone

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?maingruppe=Barebone&goto=productsubgroupchoice

Solteks fylder f.eks kun 1/4 af dit nuværende Midi Tower. Vælger du
den rigtige model kan du genbruge det meste af din nuværende hardware,
selv om du nok kommer til at undvære en harddisk eller to...

Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 01-04-06 21:12

Michael Rasmussen skrev:
> [...]
> den rigtige model kan du genbruge det meste af din nuværende hardware,
> selv om du nok kommer til at undvære en harddisk eller to...

Hmmm, det bliver sgu' for kompliceret tror jeg. Jeg er ikke
interesseret i at udskrifte noget af det eksisterende hardware.

Jeg har i mellemtiden kigget på en Aopen H600B Miditower, som ser
meget god ud. Den er 7 cm lavere og vejere væsentlig mindre. Er der
nogen der kan anbefale den (eller advare mig mod den)?

Hilsen
Torben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-04-06 23:12

On 1 Apr 2006 12:12:22 -0800, "Torben Heikel Vinther"
<tohevi@gmail.com> wrote:

>Jeg har i mellemtiden kigget på en Aopen H600B Miditower, som ser
>meget god ud. Den er 7 cm lavere og vejere væsentlig mindre. Er der
>nogen der kan anbefale den (eller advare mig mod den)?

Godt er det i hvert fald, men jeg er ikke sikker på det kan kaldes
lille