Genfyldning af lasertoner?
Fra : The Dude

Dato : 29-03-06 09:09

Hej

Er der nogen der har erfaring med genfyldning af lasertoner? Kan det lade
sig gøre, og hvis ja hvor kan man så få fat i tonerfarver løst?

Fra : Max

Dato : 29-03-06 09:56

Hej

> Er der nogen der har erfaring med genfyldning af lasertoner? Kan det
> lade sig gøre, og hvis ja hvor kan man så få fat i tonerfarver løst?

Jeg har ihvertfald den erfaring at tonerpulveret kan ødelægge
et helt hjem hvis det spildes, man kan efter min mening ikke
spare så meget at det er besværret og svineriet værd.

Hvad printerpatroner har du specifikt i tankerne.

Mvh Max

Fra : The Dude

Dato : 29-03-06 10:19

Jeg har en gammel Minolta Pagepro L colour, som koster 3000 at fylde op med
de 3 tonerfarver + sort. Hvis det ikke kan lade sig gøre billigere, så skal
den jo smides ud, hvilket jeg syntes er lidt synd, da skriver fint.

Fra : Max

Dato : 29-03-06 10:45

Hej The Dude

> [...]
> op med de 3 tonerfarver + sort. Hvis det ikke kan lade sig gøre
> billigere, så skal den jo smides ud, hvilket jeg syntes er lidt synd,

Ok, jeg kender problemet, jeg har en næsten helt nyt Epson AL-C2000
som står og venter på om jeg beslutter mig til at fylde den op eller jeg
smider den ud.

Men man kan jo købe noget her

http://www.printerrefill.dk/shop/

og prøve med, men pas på, jeg har ædelagt et gulvtæppe
fordi jeg tabte en toner patron på gulvet.

Mvh Max

Fra : sdsf

Dato : 29-03-06 11:29

Max skrev:
> [...]
>
> http://www.printerrefill.dk/shop/
>
> og prøve med, men pas på, jeg har ædelagt et gulvtæppe
> fordi jeg tabte en toner patron på gulvet.
Sådan en genopfyldning kan man jo bare foretage udendørs.
Så behøver man ikke at være så forsigtig.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-03-06 11:59

sdsf <sdsf@her.der.dk> crashed Echelon writing

> Sådan en genopfyldning kan man jo bare foretage udendørs.
> Så behøver man ikke at være så forsigtig.

Og der kom en vind og blæste pulveret op i ansigtet på dig, og i blind skal
du lede efter telefonen så du kan ringe efter en ambulance :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Lyrik

Dato : 29-03-06 12:54

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en genopfyldning kan man jo bare foretage udendørs.
> Så behøver man ikke at være så forsigtig.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Må jeg foreslå, nøgen i brusekabinen på badeværelset?
Så kan det næppe gå helt galt.

Hilsen
Jens

Fra : The Dude

Dato : 29-03-06 14:38

Hej Max

Mange tak for svaret og linket, men jeg må da indrømme at jeg troede
besparelsen var meget større. Jeg skal stadig af med +2000 og så gøre det
selv. Så det ser ud til at jeg må smide en utrolig god printer afsted til
printerhimlen. I gamle dage kan jeg da huske at der var en meget større
besparelse på refill til blækprintere, hvor jeg selv sad og fyldte en Canon
op ved hjælp af en kanyle, den måtte så udskiftes da rensekarret på den ikke
kunne udskiftes og blev fyldt op :)

Fra : Max

Dato : 29-03-06 15:29

Hej The Dude

> Mange tak for svaret og linket, men jeg må da indrømme at jeg troede
> besparelsen var meget større. Jeg skal stadig af med +2000 og så gøre

Ja jeg ved så ikke om det er det billigst sted, men du har ret i
at priserne på forbrugsstoffer til printere, både blæk og toner,
er uforskammet dyre. Man skal jo købe en ny printer, tømme
den og smide den ud for at have ordentlig økonomi i det.

Måske kan toner købes billigere i udlandet, jeg har
ikke undersøgt det.

Mvh Max

Fra : sdsf

Dato : 30-03-06 06:09

Max skrev:
> [...]
> er uforskammet dyre. Man skal jo købe en ny printer, tømme
> den og smide den ud for at have ordentlig økonomi i det.
Og det er jo noget miljø-svineri.
En masse udemærkede printere bliver kasseret fordi toner
koster det samme som en ny printer.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-06 10:16

The Dude <the_danish_dude@hotmail.com> wrote:

> Mange tak for svaret og linket, men jeg må da indrømme at jeg troede
> besparelsen var meget større. Jeg skal stadig af med +2000 og så gøre det
> selv.

Som ejer af en HP LaserJet 4050N med duplexenhed ville jeg nu kunne
spare næsten en tusse per genopfyldning ... 269 mod over 1000 kroner ...

Printeren kostede mig for fire år siden 16.000 kroner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk