købe engelsk tastatur og omprogrammere til~
Fra : Christian

Dato : 28-03-06 22:05

hej folkens...

håber I kan hjælpe.

da følgende tastatur
http://www.keytools-ergonomics.co.uk/goldtouch/keyboard.asp ikke kan fåes i
Danmark, må jeg - hvis jeg køber det - tage til takke med det engelske
tastatur-layout. Spørgsmålet er så om der er nogen der har ved om det kan
lade sig gøre at ændre de enkelte tasters funktion så jeg kan få æøå? - har
googlet en del men løsningen med hver gang at bruge "alt"-tabben er ikke
holdbar i længden...

er der nogen der har prøvet noget lignende/ har tips i denne retning?

på forhånd tak...
--
Christian

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-03-06 23:20

Christian wrote:

> [...]
> bruge "alt"-tabben er ikke holdbar i længden...
>
> er der nogen der har prøvet noget lignende/ har tips i denne retning?

Ikke forstået. Hvis du kører med en dansk tastaturdriver er det da føjtende
ligegyldigt hvad der står på tasterne.

Og ja, man kan flytte rundt på tasterne. Har set det beskrevet i nyhedsgruppen
dk.edb.system.ms-windows.
http://groups.google.dk/group/dk.edb.system.ms-windows/browse_thread/thread/18271f98118ad2f/92c743e3e6ba546d?q=tastatur&rnum=10#92c743e3e6ba546d

mvh
Henning

Fra : Christian

Dato : 29-03-06 21:57

hej Henning - tak for svar..

> Ikke forstået. Hvis du kører med en dansk tastaturdriver er det da
> føjtende
> ligegyldigt hvad der står på tasterne.

hvis jeg forstår dig ret, så er det den standardiserede danske
tastaturdriver der følger med windows du hentyder til her? Det nævnte
tastatur kommer nemlig kun i eng/ amerikansk version.

> Og ja, man kan flytte rundt på tasterne. Har set det beskrevet i
> [...]

havde set tråden, men linket i tråden til "microsofts eget program" er nede
men sharpkeys ser da ud til at være det jeg har brug for, hvis det rent
fysiske layout ikke helt spiller sammen med computerens forestilling af hvor
f.eks. øæå skal være

jeg drager herfra at der ikke burde være noget til hinder for at købe et
engelsk keyboard og benytte det som Dk med evt. remapping via sharpkey....

fino...

Chr.