Medion PC'er
Fra : Thore

Dato : 28-03-06 15:04

Hvad er det for noget med de Medion maskiner?

Nu har jeg to gange indenfor 2 uger haft fat i maskiner, som ejerne har
pillet cpu'en ud af soklen ved at fjerne håntagene til køleren. CPU'en
følger med op, den sidder fast på køleren..:(
Folk har så sat det hele ned igen, og bukket nogle af benene..:(

Jeg har så reddet folks omdømme ved - med megen forsigtighed - at pille
cpu'en af køleren, rette benene, montere cpu'en og derefter køleren...:)

Men cpu'erne har altså siddet _meget_ fast på køleren...som de var limet
på (?)

Hvorfor folk har taget cpu og køler ud på maskiner med garanti er mig
stadig en gåde: "Vi skulle lige støvsuge/kigge/lure/prøve_noget....
Havde de henvendt sig med en reklamation hvor de var købt, havde de selv
fået lov at betale ny cpu...

Nå, det fungerer igen på begge maskiner...:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Henning

Dato : 28-03-06 15:07

On Tue, 28 Mar 2006 16:04:24 +0200, Thore <dinotec@mail.invalid>
wrote:

> [...]
>følger med op, den sidder fast på køleren..:(
>Folk har så sat det hele ned igen, og bukket nogle af benene..:(

Ikke kun Medion - generelt for Pentiummaskiner. Derfor _hiver_ man
heller ikke sin cpu op, man vrikker lige så stille køleren fra side
til side til den slipper cpu'en.

Fra : Erik Dan

Dato : 28-03-06 15:14

"Thore" <dinotec@mail.invalid> wrote in message
> [...]
> følger med op, den sidder fast på køleren..:(
> Folk har så sat det hele ned igen, og bukket nogle af benene..:(
-------------------------
Ja folk er nogle pilfingre, bortset fra det , så har ALDI en
Medion til salg fra den 29/3, er den noget værd ?
http://aldi.dk/COMP_DK/index.htm
Det der undrer mig lidt ,er hvorfor den ikke er installeret med Windows XP
Media Center Edition.

/ Dan

Fra : Henning

Dato : 28-03-06 15:42

>Ja folk er nogle pilfingre, bortset fra det , så har ALDI en
>Medion til salg fra den 29/3, er den noget værd ?
>http://aldi.dk/COMP_DK/index.htm
Tja, den er vel udmærket til prisen, som Medion plejer at være.

>Det der undrer mig lidt ,er hvorfor den ikke er installeret med Windows XP
>Media Center Edition.

Den findes ikke på dansk endnu, svjv?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-03-06 18:56

Henning wrote:

> Den findes ikke på dansk endnu, svjv?

Jojo:

Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-03-06 16:03

Erik Dan wrote:
> [...]
> http://aldi.dk/COMP_DK/index.htm
> Det der undrer mig lidt ,er hvorfor den ikke er installeret med Windows XP

Det er en ganske udmærket og støjsvag PC. Den er givetvis udsolgt 5
minutter over 9 i morgen. Det er iøvrigt 3'je gang de har den. Første og
tredje gang med stor reklame opsætning, men for nogle uger siden var d et
bare et af de små tilbud.

TV kortet er ikke MCE kompatibelt.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 28-03-06 21:24

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en ganske udmærket og støjsvag PC. Den er givetvis udsolgt 5
> minutter over 9 i morgen.

tjaaa, der står da 1 tilbage i min lokale aldi fra sidst, så helt væk er de
da ike
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Åge

Dato : 29-03-06 00:04

".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> tjaaa, der står da 1 tilbage i min lokale aldi fra sidst, så helt væk er
> [...]
Det er vist lang tid siden, folk stod i kø ved Aldi for at købe en pc...

Fra : Pico

Dato : 28-03-06 22:19

Erik Dan wrote:
> [...]
> Ja folk er nogle pilfingre, bortset fra det , så har ALDI en
> Medion til salg fra den 29/3, er den noget værd ?

En af mine venner har sådan en, dejlig maskine, det eneste der efter min
mening mangler er 2 harddiske, men det er vel til at klare
Pico

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-03-06 16:00

Thore wrote:
> [...]
> CPU'en følger med op, den sidder fast på køleren..:(
> Folk har så sat det hele ned igen, og bukket nogle af benene..:(

Snakker du om LGA775 sokler ?
Jeg troede ikke at de havde ben i klassisk forstand!
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-03-06 12:22

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev

> Men cpu'erne har altså siddet _meget_ fast på køleren...som de var limet
> på (?)

Jeg gætter på, at det er fordi man bruger et kølemiddel, som fylder luften
ud, og som bliver hårdt, så det bedre kan overføre varmen.

Claus

Fra : TGSC

Dato : 29-03-06 22:36

Jeg har set en del af den slags i IBM-P4ere o.lign. Det er et firkantet
stykke tyndt sort "bånd" som overfører varmen. Efter opvarmning og
afkøling er det ligesom størknet lim. Køleren skal lirkes lodret op
- man undgår ikke helt at høre benene knirke, men jo mere forsigtig
man er, desto mindre hører man, og desto mindre er risikoen for at
benene slipper CPUen. Derefter tager man en gammel EDOram og brækker
CPUen af efter vippestangsprincippet. CPUen er nu tæt på så god som
ny.

Man kan også køre CPUen varm med slukket blæser indtil den
throttler, så er båndet mere medgørligt, og man risikerer ikke ben
som ikke længere sidder på CPUen.