Ny computer med både AGP og PCI-E
Fra : Peter Frederiksen

Dato : 26-03-06 12:17

Hejsa

Jeg skal have samlet en ny computer vil derfor lige høre om de dele jeg
har tænkt på passer ordentligt sammen.

Jeg har i forvejen et Radeon 9800 Pro som jeg vil bruge. Derfor skal
bundkortet have AGP, men jeg tænker på senere at udskifte grafikkortet
til et nyere, derfor skal bundkortet også have PCI-E (Eller vil det være
bedre at udskifte bundkortet når jeg får et nyere grafikkort?).

Bundkort: ASRock 939Dual-SATA2
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=151598
Dette bundkort har både AGP og PCI-E, men findes der et bedre?

Kabinet: Antec Titan 550-EC Server Case
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=140801

Hukommelse: Kingston ValueRAM 1GB
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=98448

Harddisk: WD Raptor 74GB
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=52039

CPU: Athlon 64 3200+
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=102901

Peter

Fra : FedeDorit

Dato : 26-03-06 13:20

"Peter Frederiksen" <peterbf@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=151598
> Dette bundkort har både AGP og PCI-E, men findes der et bedre?

Næ... for det er vist det eneste der tilbyder AGP/PCI-E på AMD fronten.
Jeg har selv et,men jeg er ikke helt tilfreds med det,da jeg har mistet AGP
performance,men kender andre som er glade for det(de kører vist osse PCI-E)
Du kan kigge lidt her for at se hvad kan kan få af problemer.

http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=30

Jeg har selv nogen indlæg under nick´et "Cinnober"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-03-06 14:59

> [...]

> et nyere, derfor skal bundkortet også have PCI-E (Eller vil det være bedre
> at udskifte bundkortet når jeg får et nyere grafikkort?).

Glem det, og køb et ordentligt bundkort, hvor man ikke er gået på kompromis.
Når du endelig skal udskifte, hvorfor så ikke udskifte til noget ordentligt,
som er bare nogenlunde fremtidssikret. Der er stor forskel på virkemåden i
PCIE og AGP, så et bundkort med begge er absolut ikke nogen optimal løsning.

Claus