Fejl ved formatering af harddisk
Fra : A.N.

Dato : 22-03-06 19:51

Hej Gruppe

Jeg har sat en ekstra ny harddisk i en computer, så er jeg gået i XP
diskformatering og valgt
formatering af dette drev, den starter også formateringen og kører den helt
færdig, men så
kommer problemet, den skriver at harddiske ikke kunne formateres.
Jeg har prøvet at aktiver den, for derefter at gå i stifinder og klikke på
harddisken og den
kommer og siger vil du formater, Ja siger jeg , den kører færdig og kommer
og siger " kunne
ikke formaters".
Er der en fejl på harddisken? fordi jeg har gjordt det flere gange før med
andre harddiske af
sammen type Seagate 40 GB ATA IDE.
Er der nogen der kender til problemet??

Hilsen Axel

Fra : A.N.

Dato : 22-03-06 20:01

Hej gruppe
Undskyld det er den forkerte gruppe.
Hilsen Axel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-03-06 20:00

"A.N." <axelnospam@mail.dk> wrote:

>Er der en fejl på harddisken? fordi jeg har gjordt det flere gange før med
>andre harddiske af
>sammen type Seagate 40 GB ATA IDE.
>Er der nogen der kender til problemet??

Check disken med Seagates diagnostik program, Seatools, som du finder
her:

http://www.seagate.com/support/seatools/index.html

Hvis Seatools finder fejl er disken defekt (så skal den i skraldespanden
- livet er for kort til defekte harddiske ).

Finder Seatools ingen fejl, så drejer det sig nok om en fejl-40 - Og så
er DiscWizard løsningen:

http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html

<mlr>