Q: Bedste køb af blæser til A64 3800+ X2?
Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 19-03-06 20:53

Hvilken køler er et godt valgt til en A64 3800+ X2 i øjeblikket?

Der skal ikke overclockes, jeg ønsker bare den skal være så støjsvag som
overhovedet muligt - men selvfølgelig stadig køles tilstrækkelig godt.

Kabinettet er et standard miditower hvor der kun er én blæser - den 120mm i
PSU'en.

Jeg overvejer en Scythe Ninja - men hvis der er en knap så stor bamse
derude der kan klare jobbet lige så godt så vil jeg gerne høre om den.

Hvad med Zalman har de en god socket 939 køler?

Er der andre jeg jeg bør overveje?

På forhånd tak
/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Privat

Dato : 19-03-06 21:24

Tja hvis der er plads så muligvis denne.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119815 bruger den selv, og må sige
at selv om jeg overcloker til 2000~2500 så stiger varmen ikke mere end 2
grader ved lavest omdrejning som er 1100.

--
Med Venlig Hilsen
Andersen & Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 22:04

> [...]
>
> Der skal ikke overclockes, jeg ønsker bare den skal være så støjsvag som
> overhovedet muligt - men selvfølgelig stadig køles tilstrækkelig godt.

hvad med at bruge box-køleren. De er særdeles støjsvage og virker perfekt
til det de skal. Eneste minus er jo så, at man skal finde noget andet at
blære sig med overfor alle de andre, der sidder med dit og dat-store kølere

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 20-03-06 09:51

"Palle Johansen" <invalid> wrote in

> [...]
> perfekt til det de skal. Eneste minus er jo så, at man skal finde
> noget andet at blære sig med overfor alle de andre, der sidder med dit

Hehe - ja det var da en mulighed - men jeg har en tray udgave af X2'eren så
der er ikke nogen box køler at sætte på :). Og når jeg alligevel skal ud og
købe ind så vil jeg lige undersøge hvad der er af lækre sager - og ikke
mindst hvad de koster.

/flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 20-03-06 11:22

> [...]
> Hvilken køler er et godt valgt til en A64 3800+ X2 i øjeblikket?
>
> Hvad med Zalman har de en god socket 939 køler?

Jeg bruger selv Zalman CNPS 9500LED og jeg synes den er fed.
Den passer næsten på alle boards pgra. den smarte udførsel.
Den siger altså ikke ret meget på laveste blus....kan dog skrues op til at
sige lidt mere når PC'en virkelig skal arbejde, via en medfølgende fanbus.

mine Temp's.: på 939 - 3500+
ved laveste hastighed idle: 44º
ved laveste hastighed full: 54º
ved højeste hastighed idle: 38º
ved højeste hastighed full: 45º

Ren kobber - ca. 500 gram = super køler
eneste minus er dog prisen.

Jeg har ikke andre forslag.

mvh
Bri@n

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-03-06 13:18

co@ch [4130] wrote:
> Den siger altså ikke ret meget på laveste blus....kan dog skrues op til at
> sige lidt mere når PC'en virkelig skal arbejde, via en medfølgende fanbus.

Eller bare normal indbygget blæserstyring i de fleste nyere
motherboards, alternativt speedfan[1] hvis man selv vil bestemme.

[1] http://www.almico.com/speedfan.php
// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 21-03-06 18:50

"co@ch [4130]" <coach [fjern] @ [venligst] lite.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den siger altså ikke ret meget på laveste blus....kan dog skrues op til at sige lidt mere når PC'en virkelig skal arbejde, via en

Det er jo ikke bedre end min box-køler som er sat ned til 1400 omd.
og er næsten lydløs.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 21-03-06 22:43

> Det er jo ikke bedre end min box-køler som er sat ned til 1400 omd.
> og er næsten lydløs.
Det er muligt...men hvad så med at gi' opskriften på din Superkøler .

mvh
Bri@n

Fra : Lars Mortensen [2630~

Dato : 20-03-06 12:50

Thermalright er hidtil det mest effektive og støjsvage, jeg har prøvet.

De bruger heatpipes og har konstrueret profilerne så smart, at man kan
anvende kabinetblæsere på dem. Dette giver den fordel, at disse blæseres
størrelse gør, at man kan køre med dem på færre omdrejninger. (Og ellers
finde den, der støjer mindst).

http://www.thermalright.com/

Lars

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 22-03-06 23:49

"Lars Mortensen [2630 / 1113]" <lars.mortensen@FJERNofir.dk> wrote in

> [...]
> anvende kabinetblæsere på dem. Dette giver den fordel, at disse blæseres
> størrelse gør, at man kan køre med dem på færre omdrejninger. (Og ellers

Tak for tippet - synes både at XP-90 og XP-120 ser spændende ud :)

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 16:59

Flemming Joensson (8520) wrote:
> [...]
> derude der kan klare jobbet lige så godt så vil jeg gerne høre om den.
>
> Hvad med Zalman har de en god socket 939 køler?

Asetek Vapochill Micro er en fremragende lille køler som gør det endnu
bedre.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 22-03-06 23:58

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote in

> Asetek Vapochill Micro er en fremragende lille køler som gør det endnu
> bedre.

Et interessant forslag - jeg så et review på tweak.dk hvor de fjernede
plastic kappen og satte blæseren direkte på finnerne vha. strips og små
fjedre så der var en 4-5mm afstand fra blæser til finner. Det sænkede CPU
temperaturen med 3 grader i forhold til når plastickappen var monteret.

Jeg synes efterhånden valget står mellem denne i ultra low noise udgave til
340 kr og Thermalright XP-120 samt en papst 4412F/2GLL blæser til 375 kr i
alt.

I får alle mange tak for de glimrende forslag - nu må jeg lige lidt i
tænkeboks :)
/flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 23:49

> [...]

> 340 kr og Thermalright XP-120 samt en papst 4412F/2GLL blæser til 375 kr i

hvis du køber Astek'en så køb den billigste af den (den eneste forskel
er blæseren) spar de 100 kroner og køb en god 92mm pabst blæser. det
gjorde jeg. og det spiller!

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 25-03-06 11:27

> hvis du køber Astek'en så køb den billigste af den (den eneste forskel
> er blæseren) spar de 100 kroner og køb en god 92mm pabst blæser. det
> gjorde jeg. og det spiller!

Snedigt :) - havde godt luret lidt på hvorfor prisforskellen skulle være så
stor på to identiske kølere med forskellige blæsere.

Nå, men jeg endte med at vælge XP-90 og en NorthQ 92mm blæser (15-17db) -
men jeg er meget glad for de mange gode råd. Skulle jeg ikke være tilfreds
med mit indkøb er det Asetek'en der ligger lunt i svinget :)

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'